Mush på resa

ufot

Trådstartare
Ni som ger Mush, hur gör ni när ni är på resande fot och inte har tillgång till frys?

Finns det något substitut man kan köpa som håller i rumstemperatur?

Eller är det bättre att vänja in ”vanlig” blötmat och ge det på resa?

Torrfoder äter hon inte tillräckligt av, hon behöver någon typ av blötmat/färskfoder.

Det gäller valp, 4 månader.
 
Mush frystorkade. Superbra. Det är samma innehåll så man behöver inte ens vänja över hunden.
Hittar bara för vuxen.
Finns det frystorkat för valpar?

Hon äter nu MUSH Vaisto Puppy nöt-ren-lax.

Någon som har erfarenhet av att ge frystorkad mush för vuxna till valpar under begränsad period? MUSH Vaisto nöt-ren-lax finns frystorkad, men bara för vuxna.
 
Hittar bara för vuxen.
Finns det frystorkat för valpar?

Hon äter nu MUSH Vaisto Puppy nöt-ren-lax.

Någon som har erfarenhet av att ge frystorkad mush för vuxna till valpar under begränsad period? MUSH Vaisto nöt-ren-lax finns frystorkad, men bara för vuxna.
Skriv till dem och fråga! Deras foderrådgivare är jättebra.
 
Ni som ger Mush, hur gör ni när ni är på resande fot och inte har tillgång till frys?

Finns det något substitut man kan köpa som håller i rumstemperatur?

Eller är det bättre att vänja in ”vanlig” blötmat och ge det på resa?

Torrfoder äter hon inte tillräckligt av, hon behöver någon typ av blötmat/färskfoder.

Det gäller valp, 4 månader.
Jag har löst det med en frysbox, sen iofs har jag alltid haft tillgång till frys på nätterna sen.

Frystorkat är ett alternativ men det är extremt dyrt.
 
Tack för förslaget.
Viste inte ens att man kunde det … har nu hittat deras kundtjänst.
Jag har skrivit och frågat ett par gånger och fått jättebra svar. Jag skulle nog tro att de svarar att det går lika bra med fodret som inte är för valp.

Jag testade det frystorkade på min hund hemma för säkerhets skull innan vi skulle resa, ville ju inte att hon plötsligt skulle matvägra. Men hon gillar det jättemycket. Hon fick det igår trots att vi är hemma, hon är antagligen skendräktig och har tappat aptiten lite så jag ställde fram det frystorkade i stället. Det kastade hon sig över.
 
Jag har löst det med en frysbox, sen iofs har jag alltid haft tillgång till frys på nätterna sen.

Frystorkat är ett alternativ men det är extremt dyrt.
Frysbox är inget alternativ under själva resan som med bil/tåg/flyg kan ta ett par dagar beroende på resmål. Sen kan det också vara så att mush inte finns att köpa dit vi åker. Jag kommer inte att ha möjlighet att ta med mig och förvara mush kallt under resan.

Dyrt är jag beredd på att det blir. Som tur är hon en dvärgpudel, vilket gör det hela lite billigare.

Funderar även på att vänja in ”vanlig” blötmat som är enkel att frakta.

Det handlar om ca 6-8 veckor per år totalt på resande fot, uppdelat på olika resor.
 
Frysbox är inget alternativ under själva resan som med bil/tåg/flyg kan ta ett par dagar beroende på resmål. Sen kan det också vara så att mush inte finns att köpa dit vi åker. Jag kommer inte att ha möjlighet att ta med mig och förvara mush kallt under resan.

Dyrt är jag beredd på att det blir. Som tur är hon en dvärgpudel, vilket gör det hela lite billigare.

Funderar även på att vänja in ”vanlig” blötmat som är enkel att frakta.

Det handlar om ca 6-8 veckor per år totalt på resande fot, uppdelat på olika resor.
Om inte pengar är ett problem hade jag alla gånger valt frystorkat, det är så lätt att hantera på resa och väger absolut ingenting dessutom. Min vovve gick på vuxenmushen ganska så tidigt och det gick bra, han äter grön påse.
 
Ni som ger Mush, hur gör ni när ni är på resande fot och inte har tillgång till frys?

Finns det något substitut man kan köpa som håller i rumstemperatur?

Eller är det bättre att vänja in ”vanlig” blötmat och ge det på resa?

Torrfoder äter hon inte tillräckligt av, hon behöver någon typ av blötmat/färskfoder.

Det gäller valp, 4 månader.
Blandar frystorkat med torrfoder och har även gett valpen deras frystorkade variant. Väldigt smakligt!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 492
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hej! Vi ger vår dvärgpudel valp på 8 månader råfoder: mush vaisto puppy samt lite torrfoder. (Den är han inte så jätte intresserad av...
Svar
8
· Visningar
860
Senast: BornAgain
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
421
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Katt Jag överväger att gå över till att ge mina katter Mush färskfoder, de frysta bullarna för katt. Det var förr tal om att Mush inte var...
2
Svar
25
· Visningar
2 815
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp