Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Säkert en dum fråga, men iallafall. Jag brukar oftast äta något litet direkt när jag vaknar, och sedan äta "riktig" frukost 1-2½ timme senare (och börjar då bli lite hungrig). Idag blev det ingen minifrukost. Först var jag hungrig, men sedan försvann hungerkänslorna efter typ en halvtimme och jag skulle lätt ha klarat många timma till utan att äta. Varför är det så? Borde man inte rimligtvis bli mer hungrig ju längre tid man är utan frukost, om man är van att äta vissa tider?
Sen när jag väl började äta frukost så blev jag proppmätt efter en tugga, och fick svinigt ont i magen efter två Varför?
Sådär är det för mig också, att jag kan gå från vrålhungrig till att inte ha någon aptit alls på en liten stund bara. Det händer ofta när jag helt enkelt inte kan/hinner äta när jag blir hungrig (t.ex. om det händer mycket på jobbet de första timmarna på dagen och jag får skjuta fram frukostrasten), och jag har bara inbillat mig att det är någon form av försvarsmekanism liksom. Kroppen är hungrig, får inte mat, och efter ett tag försvinner hungerskänslorna för en stund när den inser att det inte blir något just då. Den minskar lidandet för sig själv, typ Har dock ingen som helst aning om det ens är en sannolik teori!
Det är samma med kissnödighet för mig, håller jag tillbaka tillräckligt länge så känner jag snart inte längre att jag behöver gå på toa. För mig kan det ta timmar innan det kommer tillbaka igen!
Kropp & Själ
Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
Kropp & Själ
Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Kropp & Själ
Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och...
Foder & Strö
Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
Hästnyheter Han var en julklapp från Nils-Erik Hansson, när Elin Dahlström från Målilla var tonåring. Nyligen skiljdes deras liv åt, när Smiggo fick...
Övr. Grenar Alltså, egentligen tror jag dressyren idag var sämre än sist 😅, hon var ännu mer vild, tyckte det var jättekonstigt med framridning i en...