• Western
  • Trådstartare Trådstartare silca
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 164
S

silca

Lite frågor ang Hunter..

Har inte fått hem min regelbok ännu och sen är jag dessutom så himla dålig på engelska...:confused:

1.) Kan man ha en vanlig allroundsadel?
2.) har en brun från hööks med gula stickningar och passpoal..får man ha det?
3.) vilken färg får man ha på ridbyxorna?
4.) kavajen skall vara svart eller blå va??
5.) finns det andra regler på klädseln??
6.) Andra regler man bör veta om för att slippa bli diskad pga utrustningen å klädseln??

tusen tack på förhand!! :)

Sv: Hunter..

Hej!
Gå in på www.nsba.se, där finns det bra information om hunterklasser vad gäller utrustning, klädsel mm
Lycka till med ditt tävlande!:laugh:

Så fort wrangler ser den här tråden kan du säkert få lite svar på dina frågor...

Det jag hittar när jag kikar lite snabbt är dock detta:
Hästen ska visas i engelsk utrustning, sadel av typ allround eller hoppmodell och huvudlag med ett slätt pannband, engelsk nosgrimma, hela tyglar och tränsbett utan skänklar. Förbygel är valfritt. Ryttaren ska bära ridkavaj, byxor av traditionell modell (mattgul, grå, rost eller ljusgul) höga ridstövlar och ridhjälm är obligatoriskt. "Stack" slips eller hög krage måste användas. Håret måste vara prydligt och samlat.

Senast ändrad:

tusen tack för svaren... har för mig att man fick ha gröna ridbyxor oxå, så det var ju tur att jag frågade..... ;)

Man får rida på många olika bett i Hunter, man får till exempel rida på en jaktstång (kimberwick) tränsbett med D-ringar och liknande, en sak som man MÅSTE tänka på när man rider på ett bett som har kedja, är att kedjan MÅSTE vara platt, den får inte vara trasslig.

Man får rida på många olika bett i Hunter, man får till exempel rida på en jaktstång (kimberwick) tränsbett med D-ringar och liknande, en sak som man MÅSTE tänka på när man rider på ett bett som har kedja, är att kedjan MÅSTE vara platt, den får inte vara trasslig.

ok... bra att veta!! tack!

Liknande trådar

Utrustning Ni som är långa och slanka, vad använder ni för ridbyxor? Jag använder bara, enda jag provat som sitter bra på mig. Har ett antal par...
Svar
16
· Visningar
3 135
Senast: Centaur
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
828
Hemmet Jag ska måla om huset till våren men kan inte alls komma fram vilken färg som är mest passande. Efter ett par veckor i karibien med... 2
Svar
23
· Visningar
18 510
Senast: Ramona
·
Western Håller på och inhandla nya saker till när vi ska tävla hunter nästa år :) Men blir inte riktigt klok på detta med vilka färger man...
Svar
5
· Visningar
1 338
Senast: r_freddy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka