Hur är graninge-stövlarna i storlekarna?

HannaZ

Trådstartare
Har läst på en försäljares sida att de är stora i storlekarna stämmer detta?
(Den klassiska graning-modellen alltså)

Har ett par Carlskrona i 39 som är jättesmå, kan bara ha tunna strupor och då sitter de ändå tight. Ska nu köpa ett par beg. Graninge och undrar därför hur dessa är.

Någon som vet?

Hälsningar Hanna
 
Min mamma har storlek 39 och säger att dom är jätte stora om man jämför med andra skor. :smirk:
 
har 38 eller 39 på alla skor. Har 39 på Graninge, så jag tror inte de är så jättestora i storlekarna...
 
Mina vanliga graninge är jätte stora i storlekarna. JAg har lite olika skastorlek, men oftast 42-43. Men graninge kan jag ha storlek 41 utan sockor i, med mina storlek 42 kan jag ha hyllehansen sockor i om jag inte har tjoka filtsulor i dem.
 
jag har stl 39 på mina, jag har stl 40-41 i vanliga fall. mina är lite stora med vanliga strumpor, och lite trånga med strumpor och sockor. :)
 
Mina är jättestora, jag drar normalt 39. Mina graninge är 38 och jag får lätt i dubbla tjocka sockor :D
 
mina graninge är stl 38 och det är mina fötter med.
tycker det är bra med lite extra utrymme, då jag fryser hela tiden.
 
Jag har 39 på mina och 39 på mina övriga skor.
Iofs så har jag en extra sula i dem men så jätte stora är de inte tycker jag:-)
 
Tack för svaren!

Nu har mina stövlar kommit och de passar bra. Får plats med extra sula ocg tjocka strumpor, toppen för tårna i vinter!
 
hehe, precis som för mig då!
brukar ha 40 i skor ungefär, men mina graninge är 39 om jag minns rätt...
har alltid minst 2 par strumpor i ("tunna") och det går i utan problem, nästan att de är lite stora ändå.
nu på vintern har jag oftast tunna + raggsockar (ibland 2 par tunna!) och det funkar också, men blir liiite trängre :)
 
Jag har 39 i mina Graninge (iofs en ny modell) och dom får jag ha en extra sula i, och med tunna strumpor glappar dom en del... Men med typ 2 par strumpor sitter dom perfekt.

Men kan kanske bero på att jag har rätt smala fötter.
 
Hm...det var visst ganska olika svar ;)

Jag anser är att de är Stora i storlekarna. Har 38 i mina, har 39 (ibland 40 beroende på vad det är för skor) i vanliga fall. Får Lätt plats med ett par extra strumpor :). Perfekt, för mina tassar fryser alltid...:crazy:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 038
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: miumiu
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 685
Utrustning Jag har fått för mig att jag behöver strykkappor till pålle. Jag har vanliga luddskydd nu som jag använder vid uteritter och ibland på...
Svar
15
· Visningar
792
Senast: Houdinie
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp