Hur är muslimer?

Min son är mer än dubbelt så gammal, han blev automatiskt medlem i svenska kyrkan i samband med sin födsel, trots att både jag o fadern gjort det aktiva valet att lämna kyrkan långt innan han föddes.

Det låter märkligt, enligt all information jag hittar krävdes att åtminstone en förälder var medlem för att barnet automatiskt skulle bli medlem. Det kan ju iofs ha blivit något fel i just ert fall.
 
Det låter märkligt, enligt all information jag hittar krävdes att åtminstone en förälder var medlem för att barnet automatiskt skulle bli medlem. Det kan ju iofs ha blivit något fel i just ert fall.
Det rättade till sig med ett telefonsamtal, men jag vart mäkta irriterad.
 
Jag har arbetskollegor från jordens alla hörn. Vissa praktiserar sin religion, andra inte.

Dessutom arbetar jag med personer med utomnordisk härkomst. Som befinner sig i ett minst sagt pressat läge och inte direkt har en positiv bild ac den svenska staten. Vissa av dem praktiserar sin religion, andra inte.

Jag kan INTE på något vis avgöra vilka som är muslimer och vilka som är något annat utan att fråga dem eller läsa i personens dossier.

Eller jo - under ramadan kan jag se vilka som fastar. Det ger ju en ledtråd. Det finns dock ingen homogenitet ingen gruppen heller förutom vissa mattider under en begränsad period.

Så. Inte särskilt homogena är mitt svar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarpratare 2024
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Monarki - för eller emot?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp