Hur aktivera innekatt som vill vara ute?

Jag har testat några gånger. Det passar inte honom. För det första hatar han kopplet. Han lägger sig bara ned. Sedan vill han inte promenera runt som en hund utan ligga i diken och spana, springa snabbt över gräsmattor, klättra i träd... Där jag bor är inte heller ett bra ställe att ta ut katten på.

Jag förstår! Min hatade också kopplet i början och la sig ned men han har vant sig, det gäller o fortsätta öva. Gå som en hund kanske de inte alltid lär sig men man får ju låta de gå o leka där de vill o så följer man bara med. Brukar han inte vara ute är de ju så mycket att spana på i början och jättemycket intryck. En vän till mig har en väska för chiuauau som ha ntar med sin katt i och går till närmsta stora park och går med den där. Så det finns nog mkt ni kan utforska, men förstår det kanske tar längre tid än ni räknat med :) !
Bra ju om han lugnat sig lite för att ni kunnat leka mer.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en 2 år gammal kastrerad hankatt. Mamman är main con och pappan bondkatt. Det är en innekatt utan kattkompis. Han är ute...
Svar
17
· Visningar
1 659
Senast: Sel
·
Katthälsa Nu har jag tröttnat på att få mina händer sönderklösta av min katt. Hon är nu tio månader gammal och ingen annan än jag och min pojkvän...
2
Svar
21
· Visningar
5 108
Senast: Ponnyfoton
·
Katthälsa Tussan har blivit lite väl rund om magen och skulle behöva tappa lite grann. Men hur bantar man en innekatt? Jag har dessutom en till...
Svar
12
· Visningar
3 596
Senast: Piek
·
Övr. Katt Har två katter, hona och hane, och sambon tog med sin katt, hane när han flyttade in hos mig. Alla katter är kastrerade. Hans katt är...
Svar
6
· Visningar
1 728
Senast: fluffig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp