Hur ändra bildformat??

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare MaLu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 846
M

MaLu

Jag skulle behöva ändra en bild till .bmp format.

Jag har fått en logga skickad till mig och den ligger som det är nu i ett word-dokument. Hur kan jag göra?

Jag hade tänkt mig att jag skulle kunna markera bilden i word, högerklicka och spara om den men det fungerar ju inte..

hjälp!

malu

Sv: Hur ändra bildformat??

En snabb lösning är att du markerar bilden i Word och kopierar den. Därefter öppnar du Paint och klistrar in den där, och sparar den sen som bmp, jpg eller vad du vill.

Tack, men jag kom på det också.. :) Det är konstigt vad man kommer på mycket efter man har skrivit en tråd här... hehe

malu

Finns inget säkrare sätt att kicka igång hjärnan än att be om hjälp. Man borde nog be oftare.

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
397
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
743
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 162
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 900
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka