Bukefalos 28 år!

Hur anmäler jag detta på enklaste sätt?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Årets mest idiotiska fråga, särskilt som den kommer från någon som ska ha läst juridik i 3 år på gymnasiet med bra betyg, men men.....:wtf:

På väg till stallet idag så såg jag en bil i diket. Vill inte outa för mycket om märke och modell, men kan säga att det var en stor kombi av klassisk 90-tals modell. Tänkte inte så mycket mer på det. Men så på vägen hem från dito stod den fortfarande kvar. Så jag tänkte "äh, jag fotar den så jag minns var den stod, och ringer polisen eller något och ser om de vet att den står där och inte är bortforslad." Men så nu när jag kom hem och satte mig ner upptäckte jag något ännu värre; Plåten och bilen stämde öht inte överrens! Den saknade framplåt, och bakplåten gick till en småbil av 00-tals modell med helt annan färg :crazy: M.a.o både bilen och plåten var nog antagligen stulen....

Men hur anmäler man detta lättast då? För jag skulle gärna vilja bifoga bilden jag tog också (där man bl.a. ser den falska plåten), men på nätet kan man inte heller anmäla trafikrelaterade brott. Och där verkar det öht bara som att man kan anmäla brott där en själv eller någon man känner till (läs: har kontakt/personuppgifter till) blivit utsatt. Men här vet jag ju inte vilka som blivit utsatta. Eller jo, jag har ju genom Transportstyrelsen namnet på ägaren till småbilen vars plåt satt på kombin. Men jag har ju varken identitet eller ägare till själva kombin...
Frågan är, kan/får jag ens anmäla ovanstående, som helt utomstående? För den där kombin, även om den är ca. 20 år gammal, var i extremt fint skick och ägaren saknar helt säkert den....
 
Jag har bara väntar kortare tid än 40min på 11414 när jag anmält ett inbrott mitt i natten (ej pågående).
 
Jag har bara väntar kortare tid än 40min på 11414 när jag anmält ett inbrott mitt i natten (ej pågående).
40 minuter!!!! Hjälp!

I och för sig har jag anmält morgontid och på eftermiddagen. Men några minuter bara, har jag fått vänta de gånger jag ringt.
 
Jag har bara väntar kortare tid än 40min på 11414 när jag anmält ett inbrott mitt i natten (ej pågående).
Ja, det är rätt vanlig väntetid. De flesta jag talar med ger upp eftersom de aldrig kommer fram. Jag satt i möte med en polis för ett par veckor sedan som var djupt bedrövad över att det knappt finns framkomlighet via 11414. Hen rekommenderade att man kom in till polisstationen istället, om man hade möjlighet.
 
Ja, det är rätt vanlig väntetid. De flesta jag talar med ger upp eftersom de aldrig kommer fram. Jag satt i möte med en polis för ett par veckor sedan som var djupt bedrövad över att det knappt finns framkomlighet via 11414. Hen rekommenderade att man kom in till polisstationen istället, om man hade möjlighet.
Inte ens när man ringer 112 och blir kopplad till polisen kommer man fram. Jag ringde en kväll då det var en person som gick i mörkret på E4:an men gav till sist upp. Testade ringa radion istället och han skulle försöka nå polisen då han hade andra nummer.
 
Inte ens när man ringer 112 och blir kopplad till polisen kommer man fram. Jag ringde en kväll då det var en person som gick i mörkret på E4:an men gav till sist upp. Testade ringa radion istället och han skulle försöka nå polisen då han hade andra nummer.

Det har jag däremot inte haft problem med.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp