Hur använda Outloop om SMTP saknas?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare ChristinA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 805
C

ChristinA

Hej!

Jag har Microsoft outlook 2007 i min dator och vill gärna koppla mina mejladresser dit. Jag har haft det så tidigare men min hyresvärd har bytt internetleverantör och den nya har ingen server för utgående epost!

Jag har förstått att det finns andra SMTP man kan använda, men jag har inte förstått hur. Snälla hjälp mig, web-mejlerna går mig på nerverna!!!!

Tack!

Sv: Hur använda Outloop om SMTP saknas?

Vad är det för e-postadress du har? Säg att du t.ex. har en som sluta på telia.se och nu har du bytt till en ISP som inte har någon egen SMTP-server så bör du ändå kunna använda Telias SMTP-server om du kör med någon form av autentisering eller SSL. Hjälpte det? :D

Åh det var många svåra ord!!!
ISP?

Adresserna är @student.oru.se samt @andrumhven.se
Har mail.student.oru.se som server för inkommande mejl på den första och tror att det ä mail.andrumhven.se på den andra, också på inkommande. Men jag saknar någon för utgående!!

Hmm, jag trodde att de jag har endast skulle vara till ingående och att man var tvungen att ha en från internetleverantören på utgående, alternativt en "gratis smtp" som jag hört om.
Dock tror jag att jag i desperata försök har testat det du skriver om, men jag skall göra ett mer fokuserat försök!

Jag vill helst inte byta epost, eller kan man göra det och vidarebefodrar till den från mina nuvarande adresser och svara med nuvarande adress? Vill inte att avsändaren skall vara en gratisadress.

Skicka testmeddelande: Det går inte att ansluta till servern för utgående e-post (SMTP). Kontakta serveradministratören eller Internetleverantören (ISP) om problemet kvarstår.

Nepp, mail.student.oru.se på utgående server fungerade inte.
Men jag har lärt mig vad ISP betyder!!

Webhotell för min egen domän är Cliche, de skriver om mitt problem här http://www.clichehosting.com/se/?wid=130&mid=2&id=20
Men jag hittar inte lösningen. Kan ju mejla dem förståss, men hade tid att sitta lite med det nu och tänkte att kanske någon här visste. Har även mejlat min nya ISP men inte fått svar.

liten fråga, vad står det på räkningarna för internet som du betalar? eller ingår det i hyran? för i det senare fallet får du nog tyvär sätta upp en egen dator hemma, och ha som webb/mailserver för andrumhven.se.

för övrigt verkar det som om Cliche redan tillhandahåller en SMTP server för ditt användande, genom att du köper tjänsten webbhotell genom dem (antar jag), " smtp.cliche.se "

Vill börja med att säga att jag är otroligt oteknisk och behöver nogranna förklaringar för att förstå!

Sen kan jag fortsätta med att säga att ja, det ingår i hyran.
Men jag får inte ihop det du skriver med att jag måste sätta upp en egen dator med att de redan har en smpt?

Har inte lagt upp andrum adressen som ett konto ännu, men om jag tolkar dig rätt så kan det vara mail.andrumhven.se som ingående och smtp.cliche.se som utgående för den adressen?

Har inte lagt upp andrum adressen som ett konto ännu, men om jag tolkar dig rätt så kan det vara mail.andrumhven.se som ingående och smtp.cliche.se som utgående för den adressen?

Andrum adressen är på plats i Outlooken! Den har hämtat mejl men den kunde inte skicka. Fel på den utgående då va?

nästan rätt, använd smtp.cliche.se som den enda utgående adressen, och använd bara den andra mailen till att ta emot mail.

:o

Vaddå enda utgående adressen?? Det du säger låter viktigt och bra men jag förstår inte var jag skall skriva det!!

Nu har jag med hjälp av Cliches kundtjänst fått andrum.se att fungera. Var tvungen att ändra portar och bocka i lite rutor. Server för in och utgående post var mail.andrumhven.se. Nu kan jag både skicka och ta emot!

Däremot kunde jag inte använda deras server för student.oru.se och som jag skrev från början säger min leverantör Fiberdata att de inte har en sådan server och att jag behöver en gratis smtp för att kunna skicka via outlook. Någon som kan hjälpa mig med det?

Räcker det inte med att jag behöver det? :-)

Kan ju bara berätta hur jag har, orkar inte göra någon avancerad förklaring för just outlook eftersom jag inte har nån koll på hur det ser ut...

Jag har tre mailadresser: en skolmail, en egen domän och en gmail. Jag använder gmails SMTP-server för att skicka alla mail, men jag mailar ju ändå från de olika mailerna.

Så ett förslag är att skaffa en gmail-adress och använda sig av deras SMTP, du behöver ju inte använda dig av den adressen om du inte vill...

nja, jag har tre olika mailadresser, men skickar bara med en, ansåg att det räckte :)

Så ett förslag är att skaffa en gmail-adress och använda sig av deras SMTP, du behöver ju inte använda dig av den adressen om du inte vill...

Det var ett bra förslag, så hade jag inte förstått att man kunde göra!
Får exprimentera i eftermiddag!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Diskbråck
  • Gps-halsband

Hästrelaterat

Tillbaka