Hur är detta bettet?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Madeleine Nilsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 918
M

Madeleine Nilsson

Hittade en typ ev bett som jag inte sett förut, på Granngården. Det var tvådelat, men böjt liksom, så det blev som en halvmåne när man viker det. Dessutom går det inte att vika så att "nötknäppareffekten" uppstår. Det stannar liksom i det "halvmåneformade" läget. Konstigt förklarat, men jag hoppas ni fattar vilket jag menar. Det var rätt dyrt också tror jag. Någon som har bild på det? Vill gärna veta lite mer om det. Positivt/negativt? Vilken skillnad blir det om man jämför med tredelat/rakt bett?
Kan ju se om jag hittar en bild nånstans!

Sv: Hur är detta bettet?

Undrar om det inte hette Magic Bit nånting...?

Någon måste väl ändå ha sett det? Jag hittade bilder på Mylerbett. Det som jag tänker på är böjda på samma sätt, men annars som ett tränsbett. Om det är en bättre förklaring...

Vet vad du menar, letar själv efter ett, men ett billigare än pessoas... eftersom jag inte vet om hästen kommer gilla det..

Det är ju anatomiskt och går inte upp i gommen, så på det sättet verkar det kanon.
Tycker lite det verkar som det är ett mellanting mellan rakt och tredelat.
Kanske mer stilla i munnen än ett tredelat?
Sen får man ju se till hästen också, vad den gillar och vad för typ av bett hästens mun kan ta.

Ridsportshopen.com har såna bett, med fasta ringar.

Vad roligt att någon begrep sig på mina mystiska förklaringar! Ska se om jag hittar ett där då. Annars måste det ju finnas på mässan (Gbg Horse Show).

Liknande trådar

Utrustning Jag planerar att prova ett nytt bett på min röda dam och har hittat en bild på ett jag tror skulle passa henne. Idag rider jag henne på...
Svar
12
· Visningar
1 530
Senast: Shaggy
·
Utrustning Efter att ha haft problem med hästens mungipor mer eller mindre sedan jag köpte honom så har jag kommit fram till att han är...
Svar
5
· Visningar
1 944
Senast: Ace
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 439
Senast: Sirap
·
Utrustning Min häst är vansinnigt känslig i munnen och jag har väldigt svårt att få till en lösning som hon verkar tillfreds med. Jag har extremt... 2
Svar
38
· Visningar
4 199
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?