Hur är Eskadrons täcken i modellen?

tuaphua

Trådstartare
Jag har en bogbred häst som brukar ha Horseware och Bucas. Men nu funderar jag på annat innetäcke, thermo. Så jag undrar hur Eskadrons täcken är i modellen? Är de för smala för en bogbred sak?

Sv: Hur är Eskadrons täcken i modellen?

Jag har haft ett regntäcke med fleece, köpte på rea, det var alldeles för litet i bogen för min Nordsvensk. Så fick sälja det igen.

Har ett inne täcke från Eskadron som jag upplever smalt över bogen på ett normalt stort halvblod....

Jag upplever Eskadron som små i storlekarna och små över bogen. Just särskillt om man jämnför med Bucas och Rambo som jag själv använder.

Jag upplever de trånga över bogen, långa och stora i storlekarna. Har 130 i HW och 135 (som han igentligen har) i Eskadron är i största laget... Bästa är att prova om du har möjlighet...

Eskadron sitter jättebra min fullblodsvalack - som ser ut som en tandpetare...

små i bogarna på mina inne, fleece och dralon täcken från eskadron.

Tack för alla svar! Jag misstänkte att de var gjorda till långlinjerade tyska ridhästar. Och min ser inte riktigt ut så. ;)

Vi får väl köpa ngt till Horseware då. Trots att alla har dem och de gör mig dödligt less.:angel:

Jag har ett fleecetäcke i 125 på min ponny, och det sitter som gjutet... trots att han är bred över både rygg och bogar. Han drar 125 endast i Svea Svergietäckena annars måste han ha 135 om dom inte inte ska ligga som frimärken uppepå ryggen och inte räcka till om bogarna...

jag har ett tjockt Eskadron utetäcke som passar jättebra på min rejäla häst med bred bog. Så jag upplever dom verkligen inte smala i bogen, dessutom är det ju bogveck så det är rymligt. Kanske varierar mellan olika modeller isåfall.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 445
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
890
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
457
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Minska antalet fästingar på katt
  • Smitare - hur gör ni?