Hur bär man köpkorgar?

En av kollegorna frågade mig något som fick mig ställd. Han är äldre och på det stora hela en väldigt vettig och tänkande man.
Men, ibland säger han saker som får mig att studsa.

Nu frågade han om jag inte tyckte det såg omanligt ut när män bär korgen i affären i armvecket. Istället för i handen, på rakt hängande arm. Jg svarade sanningsenlig nej och han blev lite fundersam I hans ögon såg det "feminint" ut.

Så, bukepedia; hur bär ni affärernas korgar? Ni kvinnor - bär ni den i armvecket? Ni män, bär ni den i näven på rakt hängande arm?

Hur ser det ut i affärer landet runt?

Jag kan nog bära den i armvecket, men det är nog för att jag jag håller plånboken i handen, handtaget i armvecket och plockar med den andra handen.
 
Bär den alltid i handen de extremt få gånger jag tagit en korg.

Vill inte attackera någon här nu men jag funderar alltid på när jag ser någon i butiken som röd i ansiktet kånkar på en korg (i hand eller armveck) som ser ut som den ska spricka när som helst, är medveten om att kundvagnar är en grej?

Jag tar alltid vagn även om det är få saker, framförallt de nya vagnarna som är "grundare och högre" är perfekta. Man behöver inte bära något och det finns dessutom plats att sätta ner sin väska. Förstår inte varför folk föredrar korgarna som bara känns sämre på alla sätt. Kanske kan ni upplysa mig här :D
För att jag avskyr att gå långsamt och handlar i en väldigt trång butik, så hade jag tagit vagn hade det tagit en evighet att komma fram. Dessutom handlar jag ytterst sällan vagn-mycket (ibland köper vi en säck hundmat, men då tar vi en rullkorg och en bärkorg och är i regel två om vi ska handla annat också). Jag avskyr verkligen rullkorgarna, de är djupa och någon ömtålig vara riskerar alltid att hamna under något tungt i dem och dessutom låter de sjukt störigt. För att inte tala om hur mycket de hindrar mig från att susa fram i önskat tempo! Jag tar hundra gånger hellre en överlastad bärkorg:D
 
Har inte hunnit kolla på så många med kundkorg. Men sett en man med korgen i armvecket och sen ett gäng män och kvinnor som haft den hängande rakt ner.
Min sambo svarar att han har korgen i armvecket om han har korg. Och att det känns feminint att ha den där.
 
Sen får man alltid den som har fel på ett hjul så att den konstant drar åt ena hållet :meh:

Ni som är lite dåliga på att planera är för övrigt helt förlåtna, finns ju värre saker man kan vara dålig på helt klart. Plus att det ger mig en chans att känna mig lite smart där som går runt med min vagn bland alla sas förlegade korgbärare! Ges inte många tillfällen så får ta de jag får :D
Ja de flesta kundvagnar verkar dra åt ett annat håll än det jag vill i alla fall :cautious: jag kan verkligen inte köra sådana ;)
 
För att jag avskyr att gå långsamt och handlar i en väldigt trång butik, så hade jag tagit vagn hade det tagit en evighet att komma fram. Dessutom handlar jag ytterst sällan vagn-mycket (ibland köper vi en säck hundmat, men då tar vi en rullkorg och en bärkorg och är i regel två om vi ska handla annat också). Jag avskyr verkligen rullkorgarna, de är djupa och någon ömtålig vara riskerar alltid att hamna under något tungt i dem och dessutom låter de sjukt störigt. För att inte tala om hur mycket de hindrar mig från att susa fram i önskat tempo! Jag tar hundra gånger hellre en överlastad bärkorg:D
Jag är ju en vagntjej men vi kan enas i hatet mot rullkorgarna!

Alltså jag förstår dem verkligen inte? De har ju handtag också men de är liksom för otympliga att bära. Varje gång man ska lägga något i korgen måste man alltså böja sig ner till backen och liksom lägga det på marken?? Vem designade det? Det är ju liksom bara en kundvagn på marknivå, helt värdelöst.
 
Jag är ju en vagntjej men vi kan enas i hatet mot rullkorgarna!

Alltså jag förstår dem verkligen inte? De har ju handtag också men de är liksom för otympliga att bära. Varje gång man ska lägga något i korgen måste man alltså böja sig ner till backen och liksom lägga det på marken?? Vem designade det? Det är ju liksom bara en kundvagn på marknivå, helt värdelöst.
Eftersom jag aldrig handlar nog mycker för en vagn så använder jag rullkorg de få gånger jag handlar tungt - som flera kg mjöl t.ex. Har aldrig tänkt tanken att det är långt till golvet för att lägga i?

Vagnen var dock superb när jag var sjuk och kunde gå och stödja mig på den. Blev lite som en rullator.....
 
Jag är ju en vagntjej men vi kan enas i hatet mot rullkorgarna!

Alltså jag förstår dem verkligen inte? De har ju handtag också men de är liksom för otympliga att bära. Varje gång man ska lägga något i korgen måste man alltså böja sig ner till backen och liksom lägga det på marken?? Vem designade det? Det är ju liksom bara en kundvagn på marknivå, helt värdelöst.
Ser rätt många som tar en rullkorg och sedan ställer en vanlig korg i för att slippa böja sig ända ner till golvet. Korgen hamnar då rätt högt upp i alla fall i de rullkorgar min affär har. Och det är ju smidigt om man inte orkar bära pga dålig rygg och kanske dessutom har svårt att böja sig. Eller så lägger man det ömtåliga i lilla korgen och det tunga i botten på stora korgen :up:
Annars så är det väl affärerna som vill att man tar en större korg för då finns chansen att man handlar mer antar jag.
Men när de dök upp eller vem som började med dom vore intressant att veta :)
 
En av kollegorna frågade mig något som fick mig ställd. Han är äldre och på det stora hela en väldigt vettig och tänkande man.
Men, ibland säger han saker som får mig att studsa.

Nu frågade han om jag inte tyckte det såg omanligt ut när män bär korgen i affären i armvecket. Istället för i handen, på rakt hängande arm. Jg svarade sanningsenlig nej och han blev lite fundersam I hans ögon såg det "feminint" ut.

Så, bukepedia; hur bär ni affärernas korgar? Ni kvinnor - bär ni den i armvecket? Ni män, bär ni den i näven på rakt hängande arm?

Hur ser det ut i affärer landet runt?

Det beror på vad jag behöver händerna till.
Ibland hängande rakt ner, ibland i armvecket. När den hänger i armvecket kan jag ju använda båda händerna.
 
Jag är ju en vagntjej men vi kan enas i hatet mot rullkorgarna!

Alltså jag förstår dem verkligen inte? De har ju handtag också men de är liksom för otympliga att bära. Varje gång man ska lägga något i korgen måste man alltså böja sig ner till backen och liksom lägga det på marken?? Vem designade det? Det är ju liksom bara en kundvagn på marknivå, helt värdelöst.

Det enda roliga med dem är att drifta när man rundar gångarna :D
 
För att jag avskyr att gå långsamt och handlar i en väldigt trång butik, så hade jag tagit vagn hade det tagit en evighet att komma fram. Dessutom handlar jag ytterst sällan vagn-mycket (ibland köper vi en säck hundmat, men då tar vi en rullkorg och en bärkorg och är i regel två om vi ska handla annat också). Jag avskyr verkligen rullkorgarna, de är djupa och någon ömtålig vara riskerar alltid att hamna under något tungt i dem och dessutom låter de sjukt störigt. För att inte tala om hur mycket de hindrar mig från att susa fram i önskat tempo! Jag tar hundra gånger hellre en överlastad bärkorg:D

Jag med!
Och att tömma dem vid kassan är ett helvete.
Antingen ska man lyfta från golvnivå eller BAXA upp eländet.
 
Om korgarna är så grisiga så ta upp det med personalen i butiken. Fsör de ska väl städas regelbundet, hoppas jag men det verkar ju fallera om de är så äckliga.
Men som sagt är det kladdigt ute och ungar åker i korgarna så blir ju korgarna skitiga rekordfort :meh: men då kanske butiken får se över sina rullkorgar bättre
När jag jobbade i matvarubutik kom en firma en(eller möjligtvis två, max) gånger om året och städade vagnarna. Oklart om korgarna rengjordes alls? :rofl:
 

Liknande trådar

Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
19 787
Senast: EmmaBovary
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 792
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
640
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 105
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp