Hur blir man av meningslösheten?

Det kvittar. Det är ändå ingen som kan lösa det åt mig. Bara jag själv och jag klarar inte det 😞
 
Behöver inte hundarna gå ut?
De har varit ute så de klarar sig för dagen, om än inte jättelångt. Jag älskar egentligen att gå långpromenader på sommarkvällarna och jag saknar det jättemycket men jag klarar inte det trots att jag vill 😞 Bella hade definitivt velat hänga på men Poppy och Pärla hade nog hellre gått och lagt sig
 
De har varit ute så de klarar sig för dagen, om än inte jättelångt. Jag älskar egentligen att gå långpromenader på sommarkvällarna och jag saknar det jättemycket men jag klarar inte det trots att jag vill 😞 Bella hade definitivt velat hänga på men Poppy och Pärla hade nog hellre gått och lagt sig

Vad är det som gör att du inte kan gå ut just på kvällen?
 
Vad är det som gör att du inte kan gå ut just på kvällen?
Igår var det för att allt kändes helt meningslöst och då blir ångesten toppad och motivationen nollad. Annars handlar det inte så mycket om vilken tid, vissa dagar funkar kvällarna bäst, andra mitt på dagen, men oftast inget av det utan jag måste alltid tvinga mig vilket medför ännu mer ångest. Men igår kväll var verkligen perfekt väder och temperatur och så klarade jag inte det 😞
 
Igår var det för att allt kändes helt meningslöst och då blir ångesten toppad och motivationen nollad. Annars handlar det inte så mycket om vilken tid, vissa dagar funkar kvällarna bäst, andra mitt på dagen, men oftast inget av det utan jag måste alltid tvinga mig vilket medför ännu mer ångest. Men igår kväll var verkligen perfekt väder och temperatur och så klarade jag inte det 😞

Ibland måste man tvinga sig igenom ångesten många gånger innan det ger resultat, men det är du säkert redan medveten om. Jag tänker också att upprepande påståenden kring vad man inte kan eller inte klarar av tillslut blir en självuppfyllande profetia och endast göder ångesten.
 
Ibland måste man tvinga sig igenom ångesten många gånger innan det ger resultat, men det är du säkert redan medveten om. Jag tänker också att upprepande påståenden kring vad man inte kan eller inte klarar av tillslut blir en självuppfyllande profetia och endast göder ångesten.
Jag vet, men jag klarar verkligen inte det på egen hand och jag får ingen hjälp från psykiatrin 😞 Det är så mycket som jag vill göra och jag har äntligen lite mer energi i kroppen men energin i huvudet är helt slut så oavsett hur mycket kroppen än vill röra sig så kan jag inte få huvudet med mig. Om inte allt hade känts så meningslöst så tror jag att det kanske hade varit lättare att försöka tvinga mig igenom ångesten. Problemet med min ångest är att den hittills aldrig blivit bättre av att jag har tvingat mig igenom den utan för varje gång jag lyckas tvinga mig så blir ångesten ännu värre nästa gång. Det kanske är en övergångsperiod men hittills har jag aldrig lyckats komma så långt att ångesten minskat.
När jag mår okej i grunden så går det mesta liksom av sig själv, men nu mår jag inte okej 😞
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Allt känns meningslöst, jag har ingen lust att göra nåt. Denna vecka kommer boendestödet tillbaks från semestern och jag funderar på att...
Svar
0
· Visningar
489
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 282
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Orken alltså. Det finns inget driv kvar att klara av att borsta tänderna, att söka jobb, att städa en kvart om dagen. All kamp känns...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 447
Senast: gammalek
·
  • Artikel
Dagbok Gnäll som vanligt 😞 Jag har lite mer energi just nu men jag får ändå inget gjort för allt känns så fruktansvärt meningslöst. Jag vill...
Svar
15
· Visningar
935
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Ultraljud

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp