Har köpt en ny mobil och HATAR den

Hazel

Trådstartare
Håller på att tappa det helt.

Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen om det gick. Igår gick den helt åt helvete och Huawei går ju inte ens att köpa längre. Så jag köpte en Xiaomi redmi note 12 pro

Den verkade ok först men jag hatar den, den har ingen lampa som blinkar när skärmen är avstängd och man får en notis, man MÅSTE alltså sätta på skärmen för att kolla om man fått nån notis :cry: jag vill inte ha på ljud och den enda funktionen jag hittar är så att skärmen kan "pulsera" EN gång om man får ett meddelande tex. Alltså helt meningslöst eftersom jag vill SLIPPA sitta och glo på min mobil hela tiden.

Är alla mobilen såhär nu? Finns det nåt man kan göra? Känns som jag sitter med en mobil i flera år nu där jag den enda funktionen jag vill ha inte finns och vill bara ha tillbaka min gamla mobil :(
 
Vad tråkigt att det känns så fel :( Jag har den telefonen och är supernöjd men jag vill kunna ignorera notiser så pulserandet har funkat bra för mig, ofta märker jag det även om den är en bit bort då jag tror den även vibrerar?
 
Vad tråkigt att det känns så fel :( Jag har den telefonen och är supernöjd men jag vill kunna ignorera notiser så pulserandet har funkat bra för mig, ofta märker jag det även om den är en bit bort då jag tror den även vibrerar?

Vill inte att den ska vibrera. Vill bara att den blinkar så jag vet att det är en notis och kan sätta på skärmen, blinkar den en gång så ser man antagligen inte det och då vet man ändå inte.

Alla andra mobilen har haft en liten lampa som blinkat när skärmen är avstängd. På så sätt vet jag att när den inte blinkar behöver jag inte kolla min mobil och slipper tända skärmen hela tiden.
 
Vill inte att den ska vibrera. Vill bara att den blinkar så jag vet att det är en notis och kan sätta på skärmen, blinkar den en gång så ser man antagligen inte det och då vet man ändå inte.

Alla andra mobilen har haft en liten lampa som blinkat när skärmen är avstängd. På så sätt vet jag att när den inte blinkar behöver jag inte kolla min mobil och slipper tända skärmen hela tiden.
Min Samsung s9 hade en lampa som blinkade när jag hade notiser. Min nuvarande Samsung har inte det. Men den visar ju ikoner som notiser på låsskärmen så jag kan ju se om jag har notiser utan att trycka igång mobilen. Jag trodde att jag skulle sakna "blinket", men gör faktiskt inte det. Har inte din några sådana notiser på låsskärmen?
 
Min Samsung s9 hade en lampa som blinkade när jag hade notiser. Min nuvarande Samsung har inte det. Men den visar ju ikoner som notiser på låsskärmen så jag kan ju se om jag har notiser utan att trycka igång mobilen. Jag trodde att jag skulle sakna "blinket", men gör faktiskt inte det. Har inte din några sådana notiser på låsskärmen?

Men låsskärmen är ju också bara tänd nån sekund? Jag vill ju kunna kolla mobilen utan att röra dig och veta om jag behöver tända skärmen eller inte
 
Men låsskärmen är ju också bara tänd nån sekund? Jag vill ju kunna kolla mobilen utan att röra dig och veta om jag behöver tända skärmen eller inte
Heter den något annat då, det är nog inte låsskärm jag menar. När min är släckt (alltså svart skärm) ser jag klocka och datum. Under detta får jag mina notiser om jag har några.
 
Heter den något annat då, det är nog inte låsskärm jag menar. När min är släckt (alltså svart skärm) ser jag klocka och datum. Under detta får jag mina notiser om jag har några.

Finns nåt som heter "alltid på" typ men den är på 10 sekunder när det kommer en notis. Kan inte ändra det till längre
 
Screenshot_20231127_210548_Chrome.jpg
 
Jag har en Xperia 5 IV, och den har en lampa för notifikationer!

Jag skulle misstänka att alla Xperia-modeller har det, det hade de åtminstone alltid förr.
 
Jag har en Xperia 5 IV, och den har en lampa för notifikationer!

Jag skulle misstänka att alla Xperia-modeller har det, det hade de åtminstone alltid förr.

Till och med en gammal superenkel mobil jag använde akut när den andra dog har den där lampan. Hade ALDRIG köpt denna om jag fattade att det inte gick. Pengar jag har inte har lagda på en telefon jag kommer hata :(
 
Jag har en Xperia 5 IV, och den har en lampa för notifikationer!

Jag skulle misstänka att alla Xperia-modeller har det, det hade de åtminstone alltid förr.
Många andra tillverkare har idag så mycket skärm att "onödiga" saker som notifieringslampor har fått stryka på foten. Sony har fått mycket kritik för att de har för mycket "dödyta" på sina telefoner, men själv är jag glad för att de har sådant.
 
Har googlat i timmar nu och det går ju inte att lösa på nåt vis??

Har panik över detta nu, allt går åt helvete
 
Returnera/sälj telefonen och köp en annan?

Går inte att returnera telefoner så fort dom är öppnade annars hade jag såklart gjort det. Lär knappt få något för den öht om jag säljer den, då är ju garantin väck direkt och jag får inte ens pengar till en ny.
 
Enligt skärmdumpen @Gnist delat så kan du ju ställa in att skärmen ska tändas helt om du får en notis, duger inte det? Då ser du ju vad det är för notis och kan välja att öppna telefonen eller inte 🤷🏼‍♀️
 
Går inte att returnera telefoner så fort dom är öppnade annars hade jag såklart gjort det. Lär knappt få något för den öht om jag säljer den, då är ju garantin väck direkt och jag får inte ens pengar till en ny.
Uppenbarligen stressas du väldigt mycket av detta med bristen på den typ av notifiering du vill ha och folk (häromkring iaf) säljer ju nya/i princip oanvända telefoner för bara snäppet mindre än nypris, så det går ju att iaf prova innan du bestämmer dig för att det är hopplöst..

Sedan brukar garantin gälla med orginalkvitto, annars skulle ingenting med garanti kunna ges bort t ex.
Köpare 2 kan däremot inte reklamera.
 
Uppenbarligen stressas du väldigt mycket av detta med bristen på den typ av notifiering du vill ha och folk (häromkring iaf) säljer ju nya/i princip oanvända telefoner för bara snäppet mindre än nypris, så det går ju att iaf prova innan du bestämmer dig för att det är hopplöst..

Sedan brukar garantin gälla med orginalkvitto, annars skulle ingenting med garanti kunna ges bort t ex.
Köpare 2 kan däremot inte reklamera.

Jag kollade och dom säljs för runt 1000 kr under nypris och det är jättemycket pengar att förlora för mig, det är 30% av vad jag gav för den idag på Black Friday. Finns många ute till salu
 
Många andra tillverkare har idag så mycket skärm att "onödiga" saker som notifieringslampor har fått stryka på foten. Sony har fått mycket kritik för att de har för mycket "dödyta" på sina telefoner, men själv är jag glad för att de har sådant.

Jag blev jättestressad när jag bytte från Xperia till Samsung för flera år sedan, och inte längre hade den där lampan. Det är på något sätt en exakt lagom notifikation. Sen bytte jag tillbaka nu för att Samsung (och alla andra) tagit bort 3,5-mm uttag och minneskortplats. :rage:

Är inte helt begeistrad över mjukvaran (även om vissa lösningar är klart genomtänkta), men hårdvarumässigt ser jag knappt något annat alternativ just nu.
 
Jag blev jättestressad när jag bytte från Xperia till Samsung för flera år sedan, och inte längre hade den där lampan. Det är på något sätt en exakt lagom notifikation. Sen bytte jag tillbaka nu för att Samsung (och alla andra) tagit bort 3,5-mm uttag och minneskortplats. :rage:

Är inte helt begeistrad över mjukvaran (även om vissa lösningar är klart genomtänkta), men hårdvarumässigt ser jag knappt något annat alternativ just nu.

Hade också en utan för många år sedan. Därför vet jag att jag inte kommer vänja mig :( avskydde telefonen tills jag bytte, tyvärr fanns det inte en tanke på det idag när jag köpte ny, trodde alla telefoner hade det eller åtminstone nåt typ pulserande ljus, det hade räckt men inte ens det går att göra.
 

Liknande trådar

IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
918
Senast: Trasten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 767
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 538
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 247
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp