Hur blir vi en "seriös" förening?

unki

Trådstartare
Hur blir vi en \"seriös\" förening?

Jag och en kompis startade en förening i somras. Föeningens medlemmar har alla egna hästar. Vi ordar lite tävlingar och sånt. Men vi har inte registrerat föreningen någonstans.. Så egentligen "finns" den väl inte. Vi har idag ca 20 medlemmar. Så hur gör vi? :confused:
Tacksam för alla svar!!
:bump:

Re: Hur blir vi en \"seriös\" förening?

Kontakta ridportförbundet så hjälper de er.

Re: Hur blir vi en \"seriös\" förening?

Om ni vill bli medlemmar i Svenska Ridsportförbundet så krävs minst 25 medlemmar i klubben. Avgiften är 50 kr per medlem och år till förbundet, plus en avgift till distriktet som kan vara lite olika. Ansökan skickar man till distriktet och ansökningsblankett finns att ladda ner på Riksidrottsförbundets hemsida under länken Föreningskunskap. På den sidan finns det en massa annan bra information också!

Föreningen kan även registreras hos kommunen (fritidskontoret eller nåt motsvarande). Då kan man få en del bidrag från kommunen, men det har jag ingen större koll på.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 425
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 494
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
1 028
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 887
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?