Bukefalos 28 år!

Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han har sagt att han är beredd att ta av sina pensionspengar för att vi ska ha fortsatt dubbla boenden en tid,för att jag ska må bättre... Och se vad det blie
 
Han har sagt att han är beredd att ta av sina pensionspengar för att vi ska ha fortsatt dubbla boenden en tid,för att jag ska må bättre... Och se vad det blie
Gå inte på den. Så länge ni kör på det här sättet har han en hållhake på dig och kan utpressa di g mycket bättre än om du sliter dig loss. Han kommer vara exakt samma person om 1 månad, om 6månader och om 1 år vad gäller hur han sköter er relation och hur han ser på dig och och ditt värde genom den psykiska misshandel han utsätter dig för.
 
Han har sagt att han är beredd att ta av sina pensionspengar för att vi ska ha fortsatt dubbla boenden en tid,för att jag ska må bättre... Och se vad det blie
Det är klart att han säger det. Han gör ju vad som helst för att försöka få tillbaka dig. Livet är säkert inte alls lika bekvämt nu när han inte har någon hemma som sköter allt åt honom när han bara sitter och slappar/roar sig.

Om du mår bättre när ni är isär, då är ju det INTE ett tecken på att du ska tillbaka till honom, utan tvärt om, ett tydligt tecken på att det är rätt att hålla sig borta från honom.
 
Han har sagt att han är beredd att ta av sina pensionspengar för att vi ska ha fortsatt dubbla boenden en tid,för att jag ska må bättre... Och se vad det blie
Ytterligare ett sätt att pressa dig att gå tillbaka till honom. Ni ska ju ha fortsatt var sitt boende nu indefinitely, och hur han betalar för sitt boende är hans problem.

Jag tycker det börjar bli snudd på tragikomiskt från hans sida hur han vägrar inse fakta: Det är över. Att han fortsätter med sin illa dolda känslomässiga utpressning bevisar bara att han inte är värd dig. För om en älskar någon på riktigt, och inte bara i själviskt ha-begär, så vill en se den personen lycklig. Hade han velat se dig lycklig hade han låtit dig gå utan dessa turer som bara tynger ner dig. Men nej, han vill inte ditt bästa. Han vill bara äga dig, oavsett hur det får dig att må, och det gör mig så förbannad att se. På honom. Inte dig.
 
Han har sagt att han är beredd att ta av sina pensionspengar för att vi ska ha fortsatt dubbla boenden en tid,för att jag ska må bättre... Och se vad det blie
Det är väl för att han själv ska må bättre, och få tillbaka den bekväma tillvaro som du möjliggjorde för honom.

Han är inte snäll mot dig när han säger så, han är snäll mot sig själv som vill ha tillbaka sin tidigare tillvaro. Han verkar fortfarande inte ha insett att det tåget har gått och att det är han själv som genom att inte lyssna på dig och ta dig på allvar har torskat bort sin familj.
 
Han har sagt att han är beredd att ta av sina pensionspengar för att vi ska ha fortsatt dubbla boenden en tid,för att jag ska må bättre... Och se vad det blie
Han är -för en begränsad period- beredd att betala för sitt eget boende.
Och sedan när han inte har lust med det längre så ska du inte må bra då - eller hur var det tänkt?

Att betala sina egna kostnader är liksom grundkonceptet för en vuxen människa, men han framställer det som något slags ... generöst erbjudande? (notera: med den givna premissen om att ni ska bo ihop som psykologisk hållhake sedan, för du har väl förespeglat att det är målet/belöningen när du tar emot hans "uppoffring"...)
 
Han har sagt att han är beredd att ta av sina pensionspengar för att vi ska ha fortsatt dubbla boenden en tid,för att jag ska må bättre... Och se vad det blie
Det är riktigt obehagligt att läsa hur lika personer som pysslar med psykisk misshandel är. Hur de manipulerar och gör allt för sitt eget bästa. Mina barns pappa sa något liknande och han var ju "så snäll" att han hjälpte mig att flytta. En dag påtalade han att om han ändå skulle vara hos oss jämt (han kom hem till mig och barnen för att träffa barnen, överenskommelsen var några timmar var tredje dag eftersom barnen var så små (yngsta 9 månader) men han stannade väldigt gärna längre, dvs. efter barnen hade somnat för att försöka tjata till sig sex och i normalfallet somnade han i soffan strax efter han hade kommit hem till oss :banghead:) kunde vi ju lika gärna bo ihop igen. Ytterligare ett sätt att med tvång försöka få mig att bo ihop med honom igen för han visste ju att jag brydde mig mest om barnen och han visste att jag verkligen ville att de skulle ha en pappa. Han blev riktigt sur när hans hot inte gick hem och sedan träffade han bara barnen sporadiskt under flera år.
 
Det är riktigt obehagligt att läsa hur lika personer som pysslar med psykisk misshandel är. Hur de manipulerar och gör allt för sitt eget bästa. Mina barns pappa sa något liknande och han var ju "så snäll" att han hjälpte mig att flytta. En dag påtalade han att om han ändå skulle vara hos oss jämt (han kom hem till mig och barnen för att träffa barnen, överenskommelsen var några timmar var tredje dag eftersom barnen var så små (yngsta 9 månader) men han stannade väldigt gärna längre, dvs. efter barnen hade somnat för att försöka tjata till sig sex och i normalfallet somnade han i soffan strax efter han hade kommit hem till oss :banghead:) kunde vi ju lika gärna bo ihop igen. Ytterligare ett sätt att med tvång försöka få mig att bo ihop med honom igen för han visste ju att jag brydde mig mest om barnen och han visste att jag verkligen ville att de skulle ha en pappa. Han blev riktigt sur när hans hot inte gick hem och sedan träffade han bara barnen sporadiskt under flera år.
Vill inte gilla inlägget för alltså fy helvete.
 
Det är riktigt obehagligt att läsa hur lika personer som pysslar med psykisk misshandel är. Hur de manipulerar och gör allt för sitt eget bästa. Mina barns pappa sa något liknande och han var ju "så snäll" att han hjälpte mig att flytta. En dag påtalade han att om han ändå skulle vara hos oss jämt (han kom hem till mig och barnen för att träffa barnen, överenskommelsen var några timmar var tredje dag eftersom barnen var så små (yngsta 9 månader) men han stannade väldigt gärna längre, dvs. efter barnen hade somnat för att försöka tjata till sig sex och i normalfallet somnade han i soffan strax efter han hade kommit hem till oss :banghead:) kunde vi ju lika gärna bo ihop igen. Ytterligare ett sätt att med tvång försöka få mig att bo ihop med honom igen för han visste ju att jag brydde mig mest om barnen och han visste att jag verkligen ville att de skulle ha en pappa. Han blev riktigt sur när hans hot inte gick hem och sedan träffade han bara barnen sporadiskt under flera år.
Jag har ju sett precis det du beskriver alltför många gånger när jag jobbat med familjerätt och relationsvåld. Män som har sitt fokus på kvinnan och försöker tränga sig tillbaka till en plats i hennes liv. Barnen är bara en biprodukt och inte särskilt intressanta. Vilket är så outsägligt sorgligt, jag tillhör de som hade en fantastiskt bra relation till min egen pappa som varit den viktigaste personen i mitt liv under uppväxten.
 
:heart

Min semester har börjat och jag har haft barnen. Vi åkte till ett semesterställe och jag "loggade ut" från telefon för att vara med dom. Vi har haft det jättebra, sen går jag sönder när jag blir ensam. Inte fysiskt, nej jag vet. Men det är oerhört jobbigt. Och att gå tillbaka har varit så frestande för att få vara nära dom...

Men jag har inte det utan ,det har väll inte hänt något direkt
Det var det bästa inlägget jag läst på länge :bump: att det faktiskt går så bra som det kan gå just nu :heart
 
Han har sagt att han är beredd att ta av sina pensionspengar för att vi ska ha fortsatt dubbla boenden en tid,för att jag ska må bättre... Och se vad det blie
Gå inte på den, ytterligare ett uttalande som passar in i mallen för dessa partners som vill fortsätta misshandla och ha kontroll. Fortsätt på din egen väg framåt, då finns det chans att bli hel igen.
 
Han har sagt att han är beredd att ta av sina pensionspengar för att vi ska ha fortsatt dubbla boenden en tid,för att jag ska må bättre... Och se vad det blie
...men så "Snällt" av honom att plötsligt vilja hjälpa till minsta lilla med hushållskassan så att du kan komma hem och städa och greja igen och han ska slippa söka jobb.
Nej, nej, nej!
Det här klarar du själv, och det blir mycket bättre! :heart
 
Eftersom jag precis såg på nån dokumentär serie om kvinnor som blivit mördade av sina ex där omgivningen absolut inte hade kunnat föreställa sig det i sin vildaste fantasi för killen var ju så trevlig så skulle det vara skönt om du talar o
:heart

Min semester har börjat och jag har haft barnen. Vi åkte till ett semesterställe och jag "loggade ut" från telefon för att vara med dom. Vi har haft det jättebra, sen går jag sönder när jag blir ensam. Inte fysiskt, nej jag vet. Men det är oerhört jobbigt. Och att gå tillbaka har varit så frestande för att få vara nära dom...

Men jag har inte det utan ,det har väll inte hänt något direkt

Vad bra att du haft det bra ❤️.
Jag hann bli lite orolig för dig då du är i det skedet i en brytning där det rent statistiskt är farligast för kvinnan.
 
Han har sagt att han är beredd att ta av sina pensionspengar för att vi ska ha fortsatt dubbla boenden en tid,för att jag ska må bättre... Och se vad det blie
Alltså jag fattar inte, han får väl ta av sina pengar för att betala sitt boende oavsett? Erbjudandet är ju inte ett erbjudande, det är fakta när man bor själv.
Det blir liksom automatiskt så vid en separation grabben...

DU klarar dig, din ekonomi, din omsorg om barnen, ditt arbete UTAN honom. Han får växa upp nu och uppenbarligen behöver han vara själv för att ta tag i den utmaningen.
 
Han har sagt att han är beredd att ta av sina pensionspengar för att vi ska ha fortsatt dubbla boenden en tid,för att jag ska må bättre... Och se vad det blie

Åh, herregud vad den människan provocerar mig!

Han är en vuxen människa som beter sig som ett litet barn! Självklart måste en vuxen människa betala sitt eget boende! Gå inte på hans manipulation! Han är ett litet omoget barn som måste växa upp och bli vuxen.
 
Åh, herregud vad den människan provocerar mig!

Han är en vuxen människa som beter sig som ett litet barn! Självklart måste en vuxen människa betala sitt eget boende! Gå inte på hans manipulation! Han är ett litet omoget barn som måste växa upp och bli vuxen.
Visst är det tur att en vuxen människa är ”beredd” att se till att betala sina egna räkningar. För många av oss blev det uppenbart sådär runt 18-årsåldern och inte heller var det en överraskning. Suck.

Som jag ser det så verkar det viktigt att få ekonomin enskild helt och hållet så kan filosoferandet av var pengarna ska tas ifrån ske på varsitt håll. Noll behov av informationsöverföring till andra parten.
 
Jag har ju sett precis det du beskriver alltför många gånger när jag jobbat med familjerätt och relationsvåld. Män som har sitt fokus på kvinnan och försöker tränga sig tillbaka till en plats i hennes liv. Barnen är bara en biprodukt och inte särskilt intressanta. Vilket är så outsägligt sorgligt, jag tillhör de som hade en fantastiskt bra relation till min egen pappa som varit den viktigaste personen i mitt liv under uppväxten.
Visst är det outsägligt sorgligt men samtidigt kan jag känna att det är lite skönt att de där människorna följer samma typ av mönster för då går de att avslöja och känna igen. Hade jag vetat det då hade jag agerat annorlunda än vad jag gjorde då. Jag hade inte lagt hela min själ på att få honom att vara pappa utan jag hade lämnat över ansvaret där det hörde hemma och istället fokuserat på att få det bästa livet för mig och mina barn, jag hade ändrat fokus helt enkelt.
 
Visst är det tur att en vuxen människa är ”beredd” att se till att betala sina egna räkningar. För många av oss blev det uppenbart sådär runt 18-årsåldern och inte heller var det en överraskning. Suck.

Som jag ser det så verkar det viktigt att få ekonomin enskild helt och hållet så kan filosoferandet av var pengarna ska tas ifrån ske på varsitt håll. Noll behov av informationsöverföring till andra parten.

Jag blir så provocerad!

@Framtiden Se till att få din ekonomi separerad från hans så fort du orkar. Han kommer bara dra ner dig ekonomiskt eftersom han inte beter sig som en vuxen ansvarstagande människa.
 
Han har sagt att han är beredd att ta av sina pensionspengar för att vi ska ha fortsatt dubbla boenden en tid,för att jag ska må bättre... Och se vad det blie
Jag fattar inte. Hans vad? Har han låtit dig försörja honom trots att han har ett konto med en massa pengar eller har han uppnått pensionsålder/har sjukpension och använder pensionen till nöjen?
Det är självklart att han ska betala sitt (och barnens) boende och alla övriga kostnader han har. Och borde ha gjort hela tiden. Nu bor ni var för sig och då blir det kanske dyrare men också tydligare vem som ska betala vad. Hur han försörjer sig är irrelevant för dig nu när ni har separerat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 285
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
2 994
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 252
Senast: Jahaja
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 586
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp