Hur börjar man med fälttävlan?

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare sandraR
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 959
S

sandraR

Jag vill jättegärna träna fälttävlan med mitt varmblod, men vet inte att hur jag ska börja? Känner aldrig till några kurser, träningar, tävlingar) osv och det finns heller inget direkt ställe där jag kan träna själv. Hur började ni?
MVH Sandra

Sv: Hur börjar man med fälttävlan?

Jag vet inte hur det är där du bor men i närke iaf så finns det på distriktets sida när det annordnas träningar/läger mm. pröva att kolla där :) här inte tävlat fältävlan själv men har tränat med min förra medryttarhäst (vbl) och det är SÅÅÅ himla kul :D hoppas du hittar en träning snart.

En bra början är att åka på ett sommarläger/träningsläger. Där får du en bra start o sammtidigt lära känna andra i samma sits. Jag började min karriär på träningsläger, bor du i västra götaland får du gärna pm:a så ska du få telenr till bra tränare

Var finns dessa läger? Har hört talas om ett par, men det ena stället verkar ha slutat...?

Om du berättar vart i landet du bor så är det lättare att hjälpa dig.

I Västa götaland (Göteborg)

Bor du i Göteborg kan du ta kontakt med Göteborg Horse och Eventing Club och därigenom hitta allting du söker.
http://www.ghec.se/

Det är en början i alla fall.

KL

Någon som vet bra tränare eller läger eller liknande i närheten av Falun/Borlänge? Helst till någon som inte är inskränkt på raser, har en islänning nu som gärna hoppar å busar å grejar i skogen men när jag bodde i sthlm var vi inte välkomna med islänningar för dem kunde tydligen varken hoppa eller gå dressyr eller terrängritt...Men med mitt halvblod var jag jätte välkommen.. konstigt.. PMa gärna om förslag måste inte vara jättenära har transport och kan tänka mig att åka en bit för bra tränare...

Senast ändrad:

Har de inga läger i Leksand längre? Jag bor ju jättenära Leksand nu jämfört med förut, så det vore ju intressant att veta om det fortfarande finns läger där.

KL

Jag har också varit jätte sugen nu på att börja med mitt vbl då han hoppar allt och aldrig ifrågasätter ngt...:) Jag var in på hemsian och man kunde söka på tränare och vart ngn stans i landet de fanns. Så jag har mailat och haft kontakt med en tränare, så jag ska nog prova på detta när säsongen börjar igen ;)

Tror inte det ordnas några läger i Leksand längre. Pratade med Uffe Johansson (han som brukar hålla i lägren i Leksand) i våras då jag skulle höra mig för om läger men han har ingen bana nu utan håller i lägren hos Stall Runsten (i Stockholmsområdet alltså) istället. Han är ju den bästa att rida för=) Annars så har ju även Hofors RS fälttävlansläger. Det ligger ju inte så långt ifrån Leksand... Dessutom har ju de en jättetrevlig bana och en underbar omgivning.

Hofors ligger ännu närmare mig! :bump: Hur kommer man i kontakt med dem?

Stockholm är inte så långt heller, så dit kan jag också åka. (Vilka möjligheter det finns, helt plötsligt!) Har de någon hemsida?

Hofors ligger ännu närmare mig! :bump: Hur kommer man i kontakt med dem?

Stockholm är inte så långt heller, så dit kan jag också åka. (Vilka möjligheter det finns, helt plötsligt!) Har de någon hemsida?

Skicka PM till Bettibets (buke-signatur) så tror jag du kan få alla detaljer om Hofors
/Max

Liknande trådar

Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
4 311
Senast: Bison
·
Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 338
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 337
Senast: Äpplet.
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
752
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka