hur bygga box?

Sv: hur bygga box?

Jag slängde det. :crazy:

Vi har 4 ponnys i stallet. Det är 5 boxar i stallet, vi har halm i en just nu. Boxarna är ca 4x4m så det är gott om plats även när dottern går över till häst. Shettisboxen är "bara" 4x 3,5. ;)

Billigaste brädgården. Har byggt allt av löst virke. Skissade på hur jag ville ha det och började såga. :)

HeHe, den finns i mitt huvud och på en massa lappar så det blir lite svårt...

Om du kollar noga på bilderna så ser du hur det är byggt. Två reglar uppe och samma sak nere vid golvet. Också klädsel brädor i bara. Lätt att byta ut om någon häst skulle sparka sänder en planka.

hur är dom där gröna då? du skrev väl att det oxå var trä, va?är det byggt såhär: |¯| runt toppen av dörren?

ahaa ok :)det ser verkligen helt fantastikst ut, det gröna göra tom att det ser ÄNNU bättre ut :love:

Hej!

Vad använde du för virke (träslag och dimensioner). Jättefint var det!

/Yzter

tycker att lärkplank (nåt sånt heter det) är snyggt, är det det du har? kan inte se skillnaden mellan olika träsaker om det inte är två bilder och man jämför :p

vad ska man tänka på att ha i ett stall och hur stor skulle er stallyta vara på ett ungefär på 4 hästar?

Beyliitah skrev:
vad ska man tänka på att ha i ett stall och hur stor skulle er stallyta vara på ett ungefär på 4 hästar?

Jag har strax över 50 kvm. Där får plats 2 spiltor (2m breda), 2 box (10,5 kvm), stallgång (3m bred) och en pytte sadelkammare (3,6 kvm). Då jag är ensam i stallet och planerar förvaringen väl så tycker jag sadelkammaren är helt okej. Och ska jag vara ärlig så är boxarna inte byggda ännu utan utrymmet används som lösdrift.

Senast ändrad av en moderator:

Bounce skrev:
Jag har fyra boxar i mitt stall & 104 kvm.

Ritning & bilder

Har du ritat boxfronterna själv???
Kanske fult att fråga, men vad gick dom på???

Dom var/är super fina!!!

Vad är det för mått på stallet???

Senast ändrad av en moderator:

Mycket vackert stall var det där.
Min sambo, med B-behörighet på el, ylade naturligtvis omedelbart över el-ledningarna.
Han skulle nog sova bättre om han fick se en ny bild med bytta ledningar.
Det tog en lång stund att lugna ner honom och förklara att du visst vet vad du gör och att du ju redan hade skrivit att ledningarna var bytta.
Han såg Minis ponnyer gå upp i ljusan låga och blev förtvivlad.

Men färgerna, det som jag ville visa honom, tyckte han var helt underbara.
Han har försökt att få mig att gå med på gröna detaljer i stallet.
Mina väggar är vitkalkade och boxarna i linoljad fur.
Och när jag ser ditt stall så ser jag ju hur vackert det är.
Så nu skall han få måla grönt, precis som han vill.

Jag hoppas att det är okej att jag "härmas".
Även på boxdörrarna?
Det var ju jättesmart med de där fyllda träramarna.

Inte_Ung skrev:
Min sambo, med B-behörighet på el, ylade naturligtvis omedelbart över el-ledningarna.
Han skulle nog sova bättre om han fick se en ny bild med bytta ledningar.
Det tog en lång stund att lugna ner honom och förklara att du visst vet vad du gör och att du ju redan hade skrivit att ledningarna var bytta.

:rofl: Min sambo har samma åkomma, han får rysningar varje gg han ser sådana hemgjorda lösningar och det är ofta då det verkar som just elen är dåligt prioterade i stall, oftast ombyggda ladugårdar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 994
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 331
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 514
Senast: Ceta
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 642
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fodervärd
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10