Sv: Hur delar ni på allt som ska göras hemma?
Jag är ju hemma för att ta hand om vårt barn, de tre första månaderna dessutom med full lön, så man kan inte ens säga att den som jobbar drar in alla pengar.
Så nej, jag gör inte allt. Det jag absolut MÅSTE göra är ju att hålla Viking och mig själv mätta och nöjda, hinner jag med något mer är det ju bara bonus.
Eftersom vi använder tygblöjor måste jag ju köra en tvättmaskin varannan dag ungefär. Sen fixar jag lunch åt mig själv samt plockar in i diskmaskinen efter mig och torkar av bordet. Om maskinen råkar bli full sätter jag igång den, sen plockar sambon ur den på kvällen. Sängen brukar jag bädda för jag tycker det ser trevligare ut och sen så ligger jag ju där och ammar en del under dagen. Jag brukar laga middag tills sambon kommer hem, mest för att jag inte orkar vänta på mat ända till halvsex, vilket det skulle bli om sambon ska ställa sig och laga efter att han kommit hem.
Vi eldar med ved, så jag brukar elda lite på förmiddagen, så det håller sig varmt i huset. Sambon bär in veden.
Sambon sköter de flesta utesysslor, d.v.s. bär in ved, byter däck o.s.v. Han gjorde också allt tungt "hästjobb" medan jag var gravid

.
Han tar huvudansvaret för sonen från det att han kommer hem från jobbet, jag är bara mat då.
Storstädning- och handling gör vi tillsammans, men visst händer det att jag åker och handlar om något fattas.
Det händer också att jag viker lite tvätt och så om jag känner för det.
Så jag tycker att vi delar rätt så lika. Vissa sysslor är man ju tvungen att göra för sin egen överlevnad när man är hemma, men resten delar vi på.