Bukefalos 28 år!

Hur dyrt blir det? Hjälp!!

F

frolic

Har 2 ponnyer som ska ha pass. De är båda äldre dvs 4 resp 6 år.
Ponny 1: okänd mamma och pappa, ser ut att vara russkorsning, jag har inget kvitto på att hon är min. Hon bara finns här. Lång historia om hur hon hamnade hos oss för 4 år sedan.
Ponny 2: Mamman är ett russto som inte är reg. Pappan är icke kval hingst numera valack (om han lever). Det är alltså känd härstamning men inte reggad. Jag vet varken var mamman eller pappan finns idag. Har kontaktat båda rasföreningarna coh fått ägaruppgifter men de säger sej ha sålt vidare och vet inte var de är nu.

Hur gör man?
Behöver man blodtypa? DNA-testa? Chipmärka?
Vad behövs göras?
Vet Du hur dyrt det blir? :confused:
 
dom drar av lite man och sen tar dom singlament beskrivning och sen chippar dom. detta kostar ca 850kr för allt när jag gjorde det
 
Ser att du bor vid Kristianstad.. vilken vet hade du? PM:a mej..
 
jag betalar 500kr st när jag signalimentsbeskriver och chippar mina hästar, dom tar även tagel från hästen. Sen kostar det 400kr att lösa ut passet + att man skickar in ett bevis på att hästens ålder stämmer med passet, och det kostar ytterligare lite penagr, om du inte har en kopia av bes att skicka med där åldern står.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 250
Senast: Migo
·
Ridning En familj i mitt stall har köpt en ny liten C-ponny, barnet är 8 år (har ridit sen hon var 4/5 år) och har haft världens snällaste...
Svar
9
· Visningar
1 760
Senast: Nordx
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 698
Senast: Takire
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 300
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp