Hur få bort silikon från funktionströja?

Jag har mängder med funktionströjor, en har restfläckar från silikonfogmassa som jag försökt med alla sätt att ta bort. Allt utom starka lösningsmedel, som rimligen löser upp hela tröjan. Fläckarna är kvar efter kanske 30 tvättar, så mitt råd är att pensionera tröjan till målartjänst.
 
Jag har mängder med funktionströjor, en har restfläckar från silikonfogmassa som jag försökt med alla sätt att ta bort. Allt utom starka lösningsmedel, som rimligen löser upp hela tröjan. Fläckarna är kvar efter kanske 30 tvättar, så mitt råd är att pensionera tröjan till målartjänst.
Tack för svaret.
 

Liknande trådar

Hemmet Såg att det har kommit lite mörk choklad från chokladkaka på dynan på en antik stol. Har ni något bra tips om hur jag tar bort det? Har...
Svar
5
· Visningar
314
Senast: manda
·
Hemmet Jag har fått en stor fläck på golvet som är snorhal! Gissar att det är från antistatsprayen jag använder på djuren för det är silikoner...
Svar
2
· Visningar
1 224
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Solglasögon som ser ut som "vanliga" casual solglasögon men har "sportiga" egenskaper som gör att de även lämpar sig för t ex löpning...
Svar
5
· Visningar
439
Senast: Badtz Maru
·
Fritid Har ni tips på en bra solcellradio, gärna med usb för laddning av moiltelefon (om det finns en sådan funktion)? Tänkte att det kunde...
Svar
3
· Visningar
164
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp