Hur få bort silikon från funktionströja?

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Rie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 844
Jag har mängder med funktionströjor, en har restfläckar från silikonfogmassa som jag försökt med alla sätt att ta bort. Allt utom starka lösningsmedel, som rimligen löser upp hela tröjan. Fläckarna är kvar efter kanske 30 tvättar, så mitt råd är att pensionera tröjan till målartjänst.

Jag har mängder med funktionströjor, en har restfläckar från silikonfogmassa som jag försökt med alla sätt att ta bort. Allt utom starka lösningsmedel, som rimligen löser upp hela tröjan. Fläckarna är kvar efter kanske 30 tvättar, så mitt råd är att pensionera tröjan till målartjänst.
Tack för svaret.

Liknande trådar

Hemmet Sedan en tid tillbaka stinker det ofta tobaksrök i min lägenhet. Jag vet inte varifrån det kommer, ifall någon granne börjat röka eller... 2
Svar
30
· Visningar
1 459
Senast: cewe
·
Fritid Kära, allvetande bukefalos. Är det någon som vet om man kan köpa silikon för att sätta på kläder för bättre grepp? Har några gamla...
Svar
4
· Visningar
272
Senast: MCP
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 212
Senast: Tassa
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
989
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner