Hur få tillbaks miniatyrer?

farmor

Trådstartare
Farmor har windows 2000 (eller va f*n det heter), farmor mailar, skriver, lägger in bilder från kameran, redigerar bilder, farfar hjälper till ibland när något strular.

Varje gång allvetande farfar hjälpt till blir det något fel - nu har han trollat bort mina fotominiatyrer. Nu nåste jag öppna varje bild för att se vad det är. Hopplöst! att välja bilder.
Kan man få tillbaka sina miniatyrer??? ni har hjälpt mig förr

Farmor hoppas på hjälp

Sv: Hur få tillbaks miniatyrer?

xIBfJQAUO.jpg

Kan ju vara att det är ändrat standardprogram för filerna. Gäller det bara vissa filtyper så är det nog så att du kan gå in på filtyp under mappalternativ (i utforskaren) och välja återställa har för mig att man bockar i visa miniatyrer i samma veva också.

[
QUOTE=meodeo;12828505]Kan ju vara att det är ändrat standardprogram för filerna. Gäller det bara vissa filtyper så är det nog så att du kan gå in på filtyp under mappalternativ (i utforskaren) och välja återställa har för mig att man bockar i visa miniatyrer i samma veva också.
[/QUOTE]

Hittar inte mappalternativ (mappar finns), sökt under visa och verktyg och f*n vet allt, inget funkar.

Slänger ut datorn genom fönstret, sminkar mig, ska byta ut farfar mot mer kompetent "farfar". Är förresten själv på en 5-årings nivå i vissa sammanhang.

Tack till er som försöker hjälpa mig :)

Öppna mappen där bilderna ligger, högerklicka (ej på någon bild, utan i tomt utrymme) och välj "visa" -> miniatyrer

Då kommer det upp rutor med bildnamnet undertill, i mitten på ruten finns en liten bild av en tavla och en målarpensel, lyckas inte kopiera dessa. Hö-klickar man på rutan kommer bilden fram.
Tack för att ni tar er tid.

Högerklicka på en bild och välj egenskaper och sedan kollar du vad det står för program under Öppnas med:
Du kan ju kolla under högerklicksmenyn Öppna med... också och se om det är något konstigt program som standard.

Högerklicka på en bild och välj egenskaper och sedan kollar du vad det står för program under Öppnas med:
Du kan ju kolla under högerklicksmenyn Öppna med... också och se om det är något konstigt program som standard.

Det står Öppnas med: Microsoft Photo Editor, törs inte göra något mer. Rädd att förstöra mer.
Tack alla, ska ni kunna lösa det här åt mig?

Knepigt eftersom att Mappalternativ ska ligga under Verktygsmenyn i Utforskaren (dammade av och kollade på min Win 98 dator). Skulle underlätta om du kom in där.
Lite långsökt kanske, men har du kört viruskoll på sistone, såg i ett annat forum en som hade liknande problem som visade sig vara virus.

Knepigt eftersom att Mappalternativ ska ligga under Verktygsmenyn i Utforskaren (dammade av och kollade på min Win 98 dator). Skulle underlätta om du kom in där.

Hurra, :) Tack för bra förklaring, hittade mappalternativ, törs jag trycka på "Återställ standarvärden"

"Du kan ju kolla under högerklicksmenyn Öppna med... också och se om det är något konstigt program som standard."

Ja, jag gjorde det, tryckte på "Öppna med", där står
Imaging
Microsoft Paint
Microsoft PhotoDraw
Imaging Preview
Irfan View
Adobe Reader 7.0
Microsoft Front Page och längst ned
Välj program

Och nu har jag också hittat mappalternativ under verktygsmenyn i utforskaren ...

Jag är så tacksam för era försök att hjälpa mig - känner mig som ett UFO i datavärlden trots att jag tycker att jag kan en hel del och har stort nöje av min dator - i gengäld skulle jag kunna beskriva en pyometraoperation i detalj, steg för steg, har nog gjort ett par tusental under min yrkesverksamma tid - men hoppas ni inte är intresserade!

Om ni tycker jag verkar förvirrad på datorområdet så kanske ni är glada att jag inte längre opererar pyometror - men det sitter mest i fingrarna, skulle förmodligen kunna göra det i sömnen.

Men nu kära vänner, åter till datorproblemet?

Hurra, :) Tack för bra förklaring, hittade mappalternativ, törs jag trycka på "Återställ standarvärden"
Ja, det händer inget dramatiskt, kanske inte ens händer någonting. Men tror nog felet ligger i "standardprogrammet". Gäller det alla bildfiler eller bara vissa filtyper förresten?

Det är svårt att förklara hur man gör, för det beror helt på var felet ligger. Men tycker ändå att du ska in på Filtyp under mappalternativ och klicka på Standard under t.ex. jpg-fil.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka