hur får jag dem lugna?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Lindis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 373
L

Lindis

Veterinären var och titta på hästana idag efter en tidsförkylning,och det blev boxvila för bägge. Problemet är att hästana hatar att stå inne. Hur kan man få dem att slappna av? Skulle haft dem ute i sjukhagen men den enna vandrar och den andrta hoppar över. Någon med bra tips!?!? :crazy:

Boxvila för en förkylning? Verkar ju lite underligt.. Borde det inte vara bättre att lägga på tjockare täcken och låta dem vara ute som vanligt? Annars får du väl halta hästar istället för snoriga.. Fråga din veterinär igen och förklara situationen så tror jag nog att de kan gå ut.

Lycka till!

det är dels förkylning men har feber och vill bara ligga så det är därför de skall vara inne då det är ganska kallt i marken ute fortfarnde.

VA?! Är det kvarka här????????

Favina har ju åkt på Konstiga dunderförkylningar, som ingen vet vad det är för ngt! :crazy: *hispig* Ska ju till Stenestad imorgon...*tuggar på naglarna* Kanske ska ringa dit...

Jodå, det går kvarka här omkring. Ett stall i Ekeby är smittat och står på listan. Vilket stall det är har jag inte lyckats snoka reda på ännu. Man vill ju gärna veta så man kan undvika det.

nejnej kvarka är det inte :smirk: var det första jag tänkte på men fick svaren idag är en krafting förkylning så han får slemlösande och antibiotika. Äntligen kan man andras ut igen :)

undrar vem det är. Jaja dessa har ju vila så man kommer ju inte träffa några nadra ändå :crazy:

Tyvärr kommer inte alla fall in där :( :mad: (har fått nys om många ställen nu, inte ett enda av dem finns med där).

Om den bara vill ligga ner verkar det inte vara mycket att lugna, men den som vill hoppa ut kan du säkert få lite lugnande till, prata med din veterinär!!!!

De kanske åkt på en lindrigare sväng av kvarka och då är det svårt att skilja från vanlig förkylning. Har förkylning på vissa av hästarna i stallet men eftersom de inte haft feber så har jag inte kallat på veterinär...

Sympotomen kan vara nog så svåra att skilja, men vid provtagniong som Lindis veterinär gjort så är det inga problem att silja ut kvarkan.

De senaste stället jag hört om är S-sallerup ytanför malmö!!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 092
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 783
Senast: Emuliiaa
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 206
Senast: Piaff
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -... 2
Svar
29
· Visningar
3 007
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur