Hur får jag reda på vilken storlek täcket är?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare JForsberg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 888
J

JForsberg

Håller på att sälja ett täcke med halvhals, men naturligtvis är lappen där storleken står bortklippt.
Så frågan är hur jag ska få reda på vad det är för storlek?
Går det att mäta på något sätt? Hur mäter man isåfall eftersom att det är en halvhals på täcket?

Väldigt tacksam för lite hjälp! :D

Sv: Hur får jag reda på vilken storlek täcket är?

Mät från där manken är när hästen har täcket på sig. Alltås där ett "vanligt" täcke borde ha slutat. Åsså kolla vilken storlek du är närmast. Mäter du till 147 cm är det ju troligast en 145 :)

Har du inte tillgång till ett täcke av liknande modell med märkning som du kan lägga intill och jämföra?

Jag har ingen häst i passande storlek att lägga täcket på, tyvärr.
Mina ston drar 115 och 125 i täcken och det här täcket är verkligen gigantiskt på dom, det ser ut som ett tält på båda. Hästen som hade täcket är avlivad, och ingen i stallet har en häst i liknande storlek tyvärr. Täcket bör vara 135 eller 145 om jag minns rätt, och det ser väldigt stort ut jämfört med mina stl 125 täcken.

Största storleken som jag har är 125, och jag har inget täcke i samma märke heller, har f.ö inte ens något annat halvhalstäcke utan alla är med hals eller helt utan, så det är ju rätt svårt att få fram storleken genom att jämföra.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 540
Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
547
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 267
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V