Hur får jag tyst på brandvarnaren?

Tassetass

Trådstartare
Idag började båda mina brandvarnare att lysa rött och pipa med jämna mellanrum. Tog ner dem och tog ut batterierna för att slippa pipet tills jag fått tag på nya batterier senare idag. Men tji fick jag, de piper ju ändå trots att det inte är något batteri i. Det piper kanske en gång i halvtimmen och det är så in i bängen irriterande.

Hur fasen kan de pipa utan batterier och hur fasen får jag tyst på dem tills jag fått tag på nya batterier!?
 
Haha, jag har varit med om samma. Lindade in den i några handdukar och slängde in den längst in i en garderob för att slippa höra den :D
Nödlösning men jag visste inte heller hur jag skulle få tyst på den....
 
En del brandvarnare har två batterier, eller om du har flera som liksom är ihopkopplade?

Edit. Såg att du redan verkade ha hittat problemet :)
 
Idag började båda mina brandvarnare att lysa rött och pipa med jämna mellanrum. Tog ner dem och tog ut batterierna för att slippa pipet tills jag fått tag på nya batterier senare idag. Men tji fick jag, de piper ju ändå trots att det inte är något batteri i. Det piper kanske en gång i halvtimmen och det är så in i bängen irriterande.

Hur fasen kan de pipa utan batterier och hur fasen får jag tyst på dem tills jag fått tag på nya batterier!?

Smittar det? :cautious: Min började precis pipa... fast jag har bara en iaf :p
 
Hade en helt nybyggd lägenhet där brandvarnaren gick bananas och började larma i tid och otid, oavsett tidpunkt. Och det fanns inget jäkla batteri!!! Den mötte hammaren...

Det var dock flera lägenheter som hade samma problem så det måste vara ett måndagsparti eller nåt.
 
En bekant till mig bodde i studentkorridor. Hon var kvar på studieorten över sommaren och henns brandvarnare började pipa. Hon bytte batteri, men den fortsatte pipa. Då insåg hon att dom var seriekopplade i hela korridoren och det var i ett grannrum batteriet var slut. Och invånaren i det rummet skulle inte komma tillbaka på hela sommaren. Det slutade med att hon klippte sladden till sin varnare.
 
En bekant till mig bodde i studentkorridor. Hon var kvar på studieorten över sommaren och henns brandvarnare började pipa. Hon bytte batteri, men den fortsatte pipa. Då insåg hon att dom var seriekopplade i hela korridoren och det var i ett grannrum batteriet var slut. Och invånaren i det rummet skulle inte komma tillbaka på hela sommaren. Det slutade med att hon klippte sladden till sin varnare.
Öhm? Fanns det ingen fastighetsskötare?
Hon måste ju ha fått ersätta det där ekonomiskt efteråt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 949
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 475
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 931
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 834
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp