hur får man reda på någons IP adress?

Sv: hur får man reda på någons IP adress?

det är en idiot som säger att h*n har fått tag i min IP adress å tänker använda den till något som jag inte vill skriva här.

så tanken var ifall en vanlig svensson kan få reda på någon IP adress å hur i så fall dom gör?

är det lagligt att göra så?
 
Sv: hur får man reda på någons IP adress?

Det är nog inte lagligt, särskilt inte eftersom att det finns hot inblandat. Polisanmäl!
 
Sv: hur får man reda på någons IP adress?

Man kan också, om man har rörligt IP, småskratta lite coolt åt dem och säga "Lycka till". Samt införa dagliga omstarter av bredbandsmodemet eller datorn, eller köra Reparera anslutning lite då och då.

Men för att återgå till frågan: Det är svårt för "Svensson" att klura ut ditt ip. Såvida ni inte delar filer eller mailar med varann eller msnar eller att Svensson råkar vara moderator på nåt forum du hänger på. Men en vanlig Svensson som du inte har någon datorkontakt med kan nog inte fixa det.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Precis som rubriken lyder: när får man gå upp en årskurs ( eller hoppa över en, om det blir bättre formulerat ). Just nu går jag i...
Svar
10
· Visningar
1 112
Senast: Sedna
·
Hästmänniskan Ja, som rubriken lyder ovan. Vad tycker ni är ok/ inte ok skäl att lämna tillbaka foderhäst? Hög ålder på hästen? Krämpor? Personkemi...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 474
Senast: Squie
·
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 185
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp