Bukefalos 28 år!

Hur fodrar ni era katter/kattungar?

Sv: Hur fodrar ni era katter/kattungar?

Mjau finns i tetrapack också. En tetra räcker ungefär fyra dagar till min katt, och den håller sig fint i kylskåpet såpass länge.
 
Sv: Hur fodrar ni era katter/kattungar?

Jag skulle gärna ge Mjau blötmat också men det finns ju bara (vad jag sett) i jättestora burkar och de måste ju ändå användas inom ett par dagar. SÅ mycket vill jag inte ge dom av det. Tycker att sånna där engångspåsar är perfekta, de får 1sån/var per dag (de får dela på en påse två ggr om dagen). Det verkar vara en lagom portion för dom än så länge... (snart 5mån gamla, väger 3.1kg resp 3.4kg)

Har du två katter är nog MJAUs tetror rätt lagom. De innehåller mellan 300 och 400 g mat (kommer inte ihåg exakta siffror) så en sådan bör du kunna använda upp på 2-3 dagar.
 
Sv: Hur fodrar ni era katter/kattungar?

men oj, mina två delar på nära en burk mjau om dagen :o det är mest den lilla som äter, men jag vill ha henne på fri tillgång tills hon slutat växa. är drygt ett halvår
 
Sv: Hur fodrar ni era katter/kattungar?

men oj, mina två delar på nära en burk mjau om dagen :o det är mest den lilla som äter, men jag vill ha henne på fri tillgång tills hon slutat växa. är drygt ett halvår

Växande katter behöver givetvis mer mat än katter som växt färdigt. ;)
 
Sv: Hur fodrar ni era katter/kattungar?

jo men jag tyckte ändå det var en väldig skillnad i mängd, hon har ju två katter på under halvåret, min "kattunge" åt mer när hon var fem månader än vad hon gör nu, och sen är den andra en kastrat, tyckte bara det var konstigt att de två äter mycket mer än två femmånaders, men kanske olika behov för olika raser också.....
 
Sv: Hur fodrar ni era katter/kattungar?

men oj, mina två delar på nära en burk mjau om dagen :o det är mest den lilla som äter, men jag vill ha henne på fri tillgång tills hon slutat växa. är drygt ett halvår

Men ger du enbart burkmat, inget torrfoder? Mina äter rätt mycket (70-100g per dygn/var) torrfoder av det dryga Royal Canin Kitten 34 utöver blötfodret.
 
Sv: Hur fodrar ni era katter/kattungar?

ahh då fattar jag :idea:
 
Sv: Hur fodrar ni era katter/kattungar?

Vi kanske ger våran Molly lite för mycket mat - Fri tillgång på torrfoder, en halv portionspåse Whiskas morgon och den andra hälften vid tre-tiden. Hon kanske är lite rund, absolut inte tjock, men jag tror det framför allt beror på att hon är en väldigt kräsen dam som vägrar att gå ut om det inte är soligt väder ute och absolut inte för kallt :crazy:.

Här är en bild, ser hon lite för rund ut eller?

IMG_0341.jpg

:love::love:
 
Sv: Hur fodrar ni era katter/kattungar?

Jag brukar ge kycklingvingar, billigt att köpa storpack att ha i frysen (typ 20:- för ett kg). Tar fram en eller två vingar i taget och tinar.

Fläskfilé gillar Flingan (som ju är 9 månader) skarpt, jag gör som så att när jag skär till den råa filén så blir det alltid nån liten bit här och där som jag skär bort, det får Flingan direkt. Han älskar det!

Sedan är ICAs färs på burk väääldigt populärt. Känns bra att ge eftersom det ska vara allt dom behöver i. Det äter båda kisarna. MJAUs färs på burk är nog bra också men innan dom är helt vana så tycker jag att burken är för stor. ICAs burk kan man ge av samma burk i två dagar, dom får alltså en kvarts burk per dag var. Har gett kycklingfärs och nötfärs och det gillar dom!

Köpte vanlig blandfärs en gång, men det var inte så populärt.

Hjärtan ska väl också vara bra, det har jag inte testat.

Mvh Cissi


men är det inte som med hundar att katter inte skall äta de ben som börjar på F för jag antar att katterna tuggar och sväljer endel av kyklingvinge benet med?

det som börjar på F, fisk, fläsk, fågel m.m är sånt ben som lägger sig som betong i tarmarna.

nöt är bra.
 
Sv: Hur fodrar ni era katter/kattungar?

men är det inte som med hundar att katter inte skall äta de ben som börjar på F för jag antar att katterna tuggar och sväljer endel av kyklingvinge benet med?

det som börjar på F, fisk, fläsk, fågel m.m är sånt ben som lägger sig som betong i tarmarna.

nöt är bra.

Det är ingen fara att ge varken katt eller hund F-ben, inte så länge det är råa ben och ben från unga djur. Det lägger sig inte som betong i tarmarna så länge man inte ger hunden/katten alldeles för mycket ben. Trycker man hunden/katten full med ben, oavsett sort, kan man räkna med förstoppning.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag och min sambo är totalt nybörjare på katt och fick hem en liten neva masquerade för några veckor sedan. Vi köpte samma mat som...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 820
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej! Jag har två katthonor, okastrerade (hittills) på 7 månader samt 5 månader, innekatter. Den äldsta katten har blivit väldigt tjock...
Svar
8
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·
Övr. Katt Nya kattungen kommer hem 6/9. Hon ska ju självklart äta kattungemat. Uppfödaren har sagt att hon mest äter blötmat. Jag är mest van med...
Svar
5
· Visningar
1 844
Senast: Lager
·
Övr. Katt Jag har fått hem en liten kattunge men den är uppfödd på fri tillgång på torrfoder och så lite blötfoder. Jag vill inte ge torrfoder...
2
Svar
31
· Visningar
2 653
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp