Bukefalos 28 år!

Hur förvarar ni era tömkörnings/longeringsgjordar?

Sar24BB66

Trådstartare
Som rubriken säger, hur förvarar ni era tömkörnings- och/eller longeringsgjordar? Hänger ni upp dem? Hur? På en sadelställning? På något annat? Har en longerings/tömkörningsgjord som jag inte riktigt vet vart jag ska sätta eller hur, just nu hänger den på en bock i stallgången, inte då snyggt...skulle vilja ha den inne i sadelkammaren, men har inte riktigt plats...sadelkammaren är 3x3m, när man kommer in är väggen mitt emot täckt av öppna hyllor med lådor och grejer, samt täckeshängare. Väggen bredvid har två fönster, två element, ett bord och två stolar. Väggen där dörren finns är halvfärdig, inte helt säkert vad som ska hända med den. Framför den finns en massa pappas apparater, dammsugare osv. Sista väggen, som då är väggen mellan hyllväggen och dörrväggen och som är mitt emot fönsterväggen har fyra sadlar (två ovanför varandra) och fem tränshängare (fyra på ena sidan sadlarna, en på andra sidan) samt en till dörr. Det finns alltså inte mycket plats för någon ställning för gjorden. Några idéer? :) dela gärna med er hur ni har det! :)
 
Sv: Hur förvarar ni era tömkörnings/longeringsgjordar?

Jag har min gjord i sadelkammare nr 2, isolerad och har alla täcken och schabrak där. Men den hänger på en sadelhängare och väntar på att användas, ibland åker den ner i en låda för att skydda den från damm och fukt.. har en tömkörningsgjord från Börjes, bara en liten däckel dvs. Men hade jag haft ngt större finare i läder så hade jag nog snickrat ihop en mini sadelhängare och satt upp på väggen i stallgången, lite sådär dekorativt men ändå nära till hands.

Min sadelkammare är 2×3kvm och har fodret där också, har nästan bara sadlar och läder saker där, sadelkammare nr 2 är mindre och innehåller täcken och andra mjuka saker ^_^. Så har lite samma plats problem.
 
Sv: Hur förvarar ni era tömkörnings/longeringsgjordar?

Jag har en selhängare. Den tar inte mycket plats, sticker ut ca 1 dm från väggen.
 
Sv: Hur förvarar ni era tömkörnings/longeringsgjordar?

Jag har mina gjordar ovanpå sadlarna eller på samma sadelhängare som selet. De tar inte mycket plats och det är ju enkelt att flytta på dem om sadlarna eller selet ska användas.
 
Sv: Hur förvarar ni era tömkörnings/longeringsgjordar?

Min hänger på en selhängare från Börjes. Samma som "skuggi".
 
Sv: Hur förvarar ni era tömkörnings/longeringsgjordar?

KL

Tack för era svar, ni har bra lösningar! :)
Den där selställningen ser bra ut, vet ni om Hööks har en sådan då jag tänkte beställa annat därifrån också? :) Hittar iaf inte på deras hemsidor...
 
Sv: Hur förvarar ni era tömkörnings/longeringsgjordar?

Jag vill ha en selhängare, men för tillfället finns ingen ledig väggyta i sadelkammaren. Tömkörningsdäckeln hänger på en av mina sadlar så länge.
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 675
Senast: Ajda
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 435
Senast: Calmiche
·
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 288
Senast: Angel
·
Anläggning Så har jag äntligen kommit fram till en stallritning som jag faktiskt gillar. Jag tror att jag har tänkt igenom det mesta. För att vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 862
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp