Hur förbereder ni er för valet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
"In the end, as the Obama Administration begins implementing the new National Center for Advancing Translational Sciences, which will help in drug discovery, it is clear that private industry remains the dominant force in drug discovery and development. "

Man måste fråga sig varifrån upptäkterna inom vetenskap kommer? Och varifrån. Det mesta sker i privata sektorn och generiska produkter har förlängt vår livslängd avsevärt.
https://www.policymed.com/2011/02/n...unt-for-79-90-of-pharmaceutical-products.html

(kunde inte ändra, tiden gått ut)
 
Nänä, det är såklart helt onödigt ....
"
NEJM The Private Sector Discoveries Account for 79–90% of Pharmaceutical Products"

Vem behöver medicin lixom? Verkar mest vara ideologi .. Ät mer gräs, växter o blad istället.
Tja, nu har jag inte så stor koll på andra länder, men åtminstone i Sverige är det inte något huvudsyfte för statliga institutioner att ta fram nya läkemedel. Huruvida det borde vara så att det offentliga tog fram nya mediciner eller inte, känns inte särskilt relevant i den här tråden, då jag inte vet om det är något parti som faktiskt föreslår förstatligande av läkemedelsforskningen. Och för övrigt skulle jag nog föreslå att om det är skattepengar som ska ta fram nya läkemedel, så torde detta ske på EU-nivå. Hade gärna sett att det varit på global nivå, men tror det kan vara svårt att samordna så som världen ser ut idag.
 
Läser att Inizios analyschef förklarar SD:s tillbakagång i deras senaste mätning med troligt taktikröstande - SD-väljare röstar på KD för att hålla kvar dem och hoppas på en M-SD-KD- regering.

Smaka på den. M-SD-KD.

🤢
 
Läser att Inizios analyschef förklarar SD:s tillbakagång i deras senaste mätning med troligt taktikröstande - SD-väljare röstar på KD för att hålla kvar dem och hoppas på en M-SD-KD- regering.

Smaka på den. M-SD-KD.

🤢
Åh fy satan vilken mardröm!
 
Läser att Inizios analyschef förklarar SD:s tillbakagång i deras senaste mätning med troligt taktikröstande - SD-väljare röstar på KD för att hålla kvar dem och hoppas på en M-SD-KD- regering.

Smaka på den. M-SD-KD.

🤢

Jag är förvånad, jag utgår från att SD kommer få egen majoritet. :-(
 
Personligen vet jag faktiskt inte vad jag ska rösta på. Ser mig själv som en liberal feminist.
Skulle aldrig rösta V, S eller MP. Inte heller KD eller SD. Men inget parti däremellan känns heller klockrent idag.
 
Utan tvekan. De kommer förstöra allt som är bra med Sverige, allt det fina vi har.
Den här gången tror jag att det blir viktigare än på länge att inte rösta blankt. Att tänka längre än ”jag måste få visa mitt personliga missnöje med alla politiker” och i stället rösta på ett parti, vilket som helst, bara vi markerar vilka värderingar vi inte vill gynna.
 
Personligen vet jag faktiskt inte vad jag ska rösta på. Ser mig själv som en liberal feminist.
Skulle aldrig rösta V, S eller MP. Inte heller KD eller SD. Men inget parti däremellan känns heller klockrent idag.

Jag är lite samma, men överväger faktiskt S i detta val för att jag inte har en aning om vad jag ska rösta på. Tyckte om Birgitta Ohlsson för liberalerna men hon finns ju inte kvar. Tror jag måste göra lite fler partitest. Viktigt för mig är jämställdhet, djurrätt och ekonomi. Tycker det är svårt att hitta ett parti som står för det som jag står för. Men är ett måste för mig att rösta, om inte annat så för att rösta på ett annat parti än SD.
 
Den här gången tror jag att det blir viktigare än på länge att inte rösta blankt. Att tänka längre än ”jag måste få visa mitt personliga missnöje med alla politiker” och i stället rösta på ett parti, vilket som helst, bara vi markerar vilka värderingar vi inte vill gynna.
Problemet med det är att jag misstänker att de som besitter mest politikerförakt redan dras åt det missnöjesparti vi har i riksdagen. :crazy:

F ö har jag gjort två valkompasser vilket alltid är lite läskigt när det handlar om ett fåtal enskilda frågor, jag vill inte bli avslöjad (för mig själv alltså!) som varken V- eller SD-sympatisör men utfallet blev som förväntat och det känns bra.
 
Nu har jag rostat!
Valde i slutet mellan tva partier och det blev nastan lite lottdragning, men nu har jag lagt min rost pa ett parti med sunda varderingar, kloka prioriteringar och ett ledarskap jag kanner viss tillit for.
 
Problemet med det är att jag misstänker att de som besitter mest politikerförakt redan dras åt det missnöjesparti vi har i riksdagen. :crazy:

F ö har jag gjort två valkompasser vilket alltid är lite läskigt när det handlar om ett fåtal enskilda frågor, jag vill inte bli avslöjad (för mig själv alltså!) som varken V- eller SD-sympatisör men utfallet blev som förväntat och det känns bra.
Ja, så är det ju. Men jag tycker att man alltid har hört ”det finns inga partier/politiker jag litar på, nu ska jag visa det genom att rösta blankt”. Och i år är inget bra år för det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det kanske låter fruktansvärt, men jag ska förklara hur jag menar. Så håll i hatten för ett väldigt personligt och blottande inlägg...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 162
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp