Hur fort somnar du?

Hur fort brukar du somna?

  • Direkt inom ett par minuter...

    Röster: 64 31,8%
  • Ca 15 minuter

    Röster: 40 19,9%
  • Ca 30 minuter

    Röster: 24 11,9%
  • Ca en timme .

    Röster: 19 9,5%
  • Mer än en timme...

    Röster: 19 9,5%
  • Vet inte....

    Röster: 3 1,5%
  • Det varierar stort...

    Röster: 32 15,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    201
Det beror på, lite. Jag vill gärna gå och lägga mig strax efter 22, men läser lite, mobilsurfar lite (...) och släcker sen. Medan min man gärna stannar uppe till efter 1 och kollar på serier, spelar schack osv och jag kan inte somna förrän han också lagt sig. Fram tills dess slumrar jag lite, men sedan han lagt sig somnar jag nästan på en gång.
 
Det varierar stort. Ibland somnar jag så fort jag släckt lampan och andra gånger kan det ta timmar av snurrande innan jag somnar.
Kan vara helt slut och jättetrött men även då kan det vara problem med att somna.
 
Allt mellan några minuter och flera timmar. Upplever att jag har svårt att somna dagarna innan mens, annars brukar det gå lättare. Vissa kvällar snurrar tankarna vilt, behöver inte ens vara något särskilt utan hoppar bara från tanke till tanke. Då kan det också ta timmar innan jag somnar. Svårt avundsjuk på min pojkvän som somnar på några sekunder, i vilket läge som helst. Jag brukar roa mig med att ligga och notera hans olika slags ryckningar, har till och med hittat ett mönster :D
 
Runt en timme. Oftast slumrar jag till och vaknar ett par gånger innan jag somnar helt. Är jag uppe i varv skippar jag timern på ljudboken, annars sover jag så lätt att jag vaknar när den blir tyst. Sover sällan mer än 5-6 timmar och det räcker fint för mig.
 
Oftast inom 10 minuter, är jag uppe i varv kan det ta något längre tid. Jag har dock kommit tillbaka dit ganska nyligen, små bebisar har stört min sömn de senaste åren och har jag haft svårt att somna.
 
Oftast inom en kvart, så jag kryssade i det alternativet. Vissa dagar tar det längre tid, men det är inte så ofta.
 
Tar oftast 1h och inte ovanligt att vid minsta stress så tar det längre tid.
Jag behöver varva ner i 30 minuter - en timme innan jag når sängen, tittar på något, dricka te. Sen läser jag en stund i sängen (dock på mobilen..) innan jag släcker.
 
Runt 1,5-3 timmar. Beroendes på hur trött jag är och hur jag mår. Somnar betydligt fortare på dagen eller på morgonen
 
Fascinerande att så många kan somna direkt inom några minuter. Det låter skönt...
Sen jag började jobba delade skift i lagårn har det blivit lättare att somna. Upp kl 04, hemma från sista passet kl 19:30 och däremellan på fötterna med fysislt tungt jobb både på jobbet och med de egna djuren... Många dagar loggar jag 60 000- 90 000 steg! En värktablett mot träningsvärken så sover jag som en stock kl 21 på kvällen 🤪
 
Jag är skapligt avis på många av er. Jag somnar i genomsnitt efter 56 min. Givetvis händer det fortare ibland, och långsammare ibland.
Upplever att om jag är pigg när jag går o lägger mig så somnar jag fortare. Är jag för trött så kan jag inte hålla ordning på huvudet och därmed inte heller somna.
 
Allt mellan en kvart och tre timmar.

Som så många andra kan jag få svårt att sova om jag är lite för trött rent mentalt, och det är en fruktansvärt dålig egenskap. :down:

Med melatonin, lång kvällsrutin och många meter mörkläggningsgardin så att det verkligen är becksvart när jag ska sova oavsett hur det ser ut utanför så har jag bättre sömn idag än tidigare åt.
Ja fy sjutton, det är verkligen tortyr att ligga där och vara SÅ trött men ändå händer det nada. Hände mig senast i natt. Jag har flera gånger önskat att någon bara kunde klubba ner mig så att jag tuppar av och stänger ner systemet på det sättet :meh:
Fascinerande att så många kan somna direkt inom några minuter. Det låter skönt...
Jag blir också förvånad! Och ännu mer irriterad på min kropp som förlorat förmågan att sova ordentligt de senaste 1-2 åren :down:
 
Det varierar, kan vara svart att definera nar man ska borja rakna tiden, iom att jag ofta har telefon eller laptop i sangen.
Har lange anvant TV repriser som ett satt att stanga av hjarnan och har i manga ganger somnat framfor TVn i sangen. Skulle tro att inte mer an 30 minuter ofta.
Daremot had jag ibland problem med att jag vaknar mitt i natten, och da har jag ofta stora svarigheter med att somna om, vilket kan ta timmar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ett helsike att vakna på morgonen och starta dagen. Jag ställer larmet på mobilen för att vakna, men det funkar inte. På...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
19 475
Senast: bettysmatte
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Humla
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
67 479
  • Artikel
Hästnyheter Den svenska fälttävlansryttaren Dag Albert meddelar på Facebook att han har låtit sin mästerskapshäst somna in. Who's Blitz blev 31 år...
Svar
0
· Visningar
126
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp