Bukefalos 28 år!

Hur forum fungerar

Sv: Hur forum fungerar

Antti skrev:
Vet inte om en moderator ska vara anonym. Med den makten så ska man inte kunna göma sig bakom ett alias.
Sen dom flesta som gafflar högst gömmer sig bakom alias är förståeligt, dom kan ju inte stå för sina påståenden.
Dom som är ärliga med sitt namn kan jag ha respekt för även om jag inte håller med i sak.

Nej jag menar verkligen inte att en moderator ska vara anonym. Jag tycker att det är synd att man kan ha flera alias här. Det är fegt att gå in med ett annat alias (går under beteckningen "sock-puppet" på det amerikanska forumet jag hänger på, och ska väl översättas med hand-docka, och ses som väldigt dåligt där).
För tydlighetens skull så tror jag inte att moderatorerna här ägnar sig åt att gå in med andra alias, och jag tror inte det är många som skaffar nya alias för att gömma sig bakom.
 
Sv: Hur forum fungerar

Och nu är tråden flyttad till bukefalos-hjälp... Min tanke när jag startade tråden var att den var en humoristisk tråd. Uppenbarligen gick inte det fram alls... eller kan folk verkligen inte släppa de här diskussionerna?
 
Sv: Hur forum fungerar

Jag förstod ditt syfte. Men i takt med att tråden blev mer seriös passade den allt bättre här.

mandalaki/moderator
 
Sv: Hur forum fungerar

Ok, jag förstår vad du menar.

Men är det rätt att uppmuntra dessa diskussioner då? Varenda tråd urartar i samma sak... någon gång kan väl folk låta bli att dra upp samma gamla diskussion och försöka vara lite glada istället. Samtidigt som den här diskussionen uppenbarligen behöver tas... problemet är istället att den aldrig kommer att ske på ett vettigt sätt.

Ur min synvinkel har tråden tjänat sitt syfte och har inte något mer att tillföra. Personligen ser jag den hellre låst.
 
Sv: Hur forum fungerar

Ur min personliga synvinkel håller jag med dig. Och själv är jag rätt trött på gnäll- och skälltrådarna på Senior just nu. Förmodligen skulle stämningen höjas om de försvann.

Men jag kan inte låsa trådar från den utgångspunkten - inte förrän det gått alldeles för långt alt går totalt på tomgång. Det kommer alltid att dyka upp folk som JUST NU gärna vill diskutera ämnet och det får vi respektera.

Sen har det en trist effekt och det är att en gnäll- och skälltråd oftast genererar fler gnäll- och skälltrådar. Resultat: stämningen sjunker ordentligt. Fast i regel drar det där över på ett par dagar och sen är allt som vanligt igen.
 
Sv: Hur forum fungerar

Vi kan väl börja dela ut rollerna till alla som har svarat redan då, för det är ju fruktansvärt sant :angel:

Intresant och lite roligt! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
208
Senast: 95johsv
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
646
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
13 174
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Läste denna artikel idag, som bland annat säger följande (min kursivering): ' He and his colleagues devised a model that captured the...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 831
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp