Hur förvarar ni er utrustning?

SweetBriar

Trådstartare
Japp hur/var förvarar ni er utsrustning? Hemma, i sadelkammare, skåp, lådor eller på ngt annat sätt.

Berätta och lägg gärna in bilder :bump:!

Sv: Hur förvarar ni er utrustning?

Vi har som ett utrymme i vårt stall bakom boxarna och där har vi stora sadelskåp (omgjorda torkskåp, vi har bara skruvat dit sadel,träns och hjälmhängare+hyllor i dörren och några krokar, mkt plats och snyggt!!) + några sadelbockar, trådbackar och IKEA hängare i tyg (typ såna där runda som man hänger i taket). Där har vi all utrustning till hästarna+hjälm och säkerhetsväst.

Mina ridkläder+stövlar har jag i ett skåp hemma i hallen :)

jag har hästutrustning överallt..
i pappas husvagn (den används inte, så jag hade den som sadelkammare ett tag), i en militärlåda hos farfar, i sadelkammaren här, i foderladan här, inne i rummet, i lådor under sängen, i hyllor o.s.v. :angel:

Alla i vårat stall (5 st) har varsin egen liten sadelkammare :)
Det är jätteskönt att ha sitt eget men ändå ha mycket plats.
Varje sadelkammare är 3x2 m.

jah har mina kläder hemma,förutom stövlarna som skiftar mellan sadelkammaren och hemma.Sen har jag sadel,träns,lindor,shabrak osv. i sadelkammaren och utetäckena hänger på några tomma boxar..

Vi har en sadelkammare i stora stallet som alla i stallet(7st) delar på, där förvarar vi sadlar,träns,hjälm på olika hängare.
Sen har vi en box i lilla stallet där vi har massa lådor som vi förvarar allt möjligt i.
Sen i lilla stallet har vi också mot en vägg massa garderober som vi förvarar täcken m.m i.
Hemma har jag bara mina ridkläder.

En hel del hemma.
Resten är inskyfflat i mitt stora tävlingsskåp (på hjul, smidigt som fan), samt i stora plastbackar.
Ett å annat täcke har syrran... Mycket är sålt.

(har ingen häst kvar).

Jag har eget stall och vi har ingen sadlekammare utan har sakerna i ett hörn på våran gång.
Mina sadlar hänger just nu på en sadelbock. Sadelhängare ska skruvas upp snart (relativt nytt stall), tränsen häönger på tränskrokar i hörnet och skydd etc. ligger i korgar och plastbackar, borstarna har jag i ryktlådan, täckena hänger på en planka som är monterad i taket.

Vi har en sadelkammare där alla har varsitt skåp, eller de flesta har två då det finns 10 skåp och det är 4 hästar i våran del. De flesta skåp ser likadana ut, två sadelhängare, några tränshängare på insidan av dörren, en hylla för tex schabrak, en hylla långre upp för tex täcken och i vissa finns det små hyllor på sidorna.
Flummig förklaring :crazy:

Ridkläder - Hemma

Sadel, träns, benskydd - Sadelkammaren i stallet

Övrigt - I en garderop på logen, kan säga så mkt att det är proppfullt där, hade behövt hela sadelkammaren för mig själv :rofl:
Och så har jag de täcken som andvänds på boxdörren. :p

Jag förvarar det mästa i stallet eller på logen men jag har en hel del hemma hos mina föräldrar

Ridkläderna hemma i garaget :p
Hästutrustningen i sadelkammaren. I sadelkammaren har alla två skåp var, där man kan ha övrig utrustning. Sadel & träns hänger i själva sadelkammaren(ej i skåpen alltså) :p Bästa förklaringen - inte

Har min ponny hos mamma och började med att ha sakerna i sadelkammaren... Men det blev lite för mycket, så jag flyttade ner mina grejer till logen och har nu en egen liten sadelkammare på ca 4x4 m. Där har jag fodertunnor, 2 dynboxar (en med rena vintertäcken och en med rena schabrak och stalltäcken), en garderob med flaskor, hjälmar, skydd, borstar, ridstövlar m.m.
En trälåda med rena handdukar och ovanpå den står olja, b-vitamin m.m.
Sen har jag två torkställningar, en för smutsiga vintertäcken och en för smutsiga schabrak, skydd och så... Där hänger även sadlarna, tränsen och förbyglarna på en vägg. Är supernöjd med våran lösning :D

Täcken, schabrak och sådant förvaras i ett förråd i hyllor eller backar. Även plats för stallådor och ridhjälmar på hyllor.
8106938.jpg

Sadlar och träns i sadelkammare på hängare:
8106658.jpg

Även garderob för övrigt som inte används så ofta.

Ridkläder i omklädningsskåp:
8106945.jpg

Kraftfoder i foderutrymme som är stängt, hö för ett par dagar finns plats för utanför. Resten är uppe på loftet.
8106657.jpg

I vårat stall har privatryttarna en egen sadelkammare där alla har som små egna skåp utan luckor med krokar i. Där kan man hänga träns och lägga annat smått och gott. Sen har vi även sadel och täckeshängare där. Under skåpen finns det plats för var och en att ha en egen hink eller ryktlåda till borstar och sjukvårdsgrejer mm.

Saker som inte används lika ofta, eller bara beroende på säsongen har vi en liten stuga 20 meter från stallet. Där kan vi förvara jätte mycket skitsaker!:D

Våra ridkläder har vi hemma nere i källaren på en rymlig hylla och i en liten garderob. Sen har vi också källaringång så man slipper ta upp skitiga stallkläder upp i huset!:)

KL
Jag förvarar lite här och var jag..
I vårt stall har vi en "skrubb" var i vår sadelkammare, där ryms det ganska mkt, speciellt om man är bra på att "stuva" in..
Sen har jag ju massvis kvar i sadelkammaren hemma hos pappa, och i stallet där och i källaren o så.
Sen har jag grejjor i förrådet här. Och just nu har jag en ikea påse i hallen och en påse på toan. sen har jag en garderob till mina ridkläder.
också har jag nog lite hos mamma också. :p

Kläder förvaras inne i pannrummet. Likaså täcken på tork. (älskar pannrum till det!)

All hästutrustning som används finns i uppvärmd sadelkammare.

Reserv/ övrig utrustning i uthus.

Alla ridkläder har jag hemma i garaget.
Sadlar, träns och grimmor i sadelkammaren.
Har två garderober i stallet, där jag har alla annan utrustning.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
143
Småbarn Sonen har ett stort behov av att utforska med händerna/känselsinnet. Han vill klämma, känna, bygga, plocka, hälla och skruva. Har han...
Svar
17
· Visningar
1 063
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka