Hur fungerar det på förskolan i Sverige?

Status
Stängd för vidare inlägg.

alazzi

Trådstartare
Idag har jag sett två storrökande "förskolärare" ute på den närmaste lekplatsen. Hur är det i Sverige, får personalen röka tillsammans med barnen när de är utomhus?

Jag tyckte att det såg så ovant ut så antagligen är det ovanligt att man röker i närheten av barnen i Sverige.
 
Sv: Hur fungerar det på förskolan i Sverige?

Hmm.. jag tror inte att det är lagligt att röka på förskolor.. är inte det på vanliga skolor heller.

Tycker du ska anmäla det till kommunen.. usch.. jag skulle inte vilja ha mitt barn på dagis där dom röker :crazy:
 
Sv: Hur fungerar det på förskolan i Sverige?

Slarvig läsare e jag.. :o

På allmänna lekplatser så får man röka.. även om det kanske varken ser så bra ut eller ger så bra signaler.. :smirk:

Trodde du menade på ett dagis jag.
 
Sv: Hur fungerar det på förskolan i Sverige?

Har ingen aning, men om jag såg att någon ur personaln stod och rökte tillsammans med barnen skulle jag anmäla det till deras arbetsgivare.
 
Sv: Hur fungerar det på förskolan i Sverige?

På min dotters dagis röker en i personalen. När hon skall röka går hon ut från dagisgården och LÅÅÅÅNGT bort. Vet dock inte om hon "måste" det, eller om det är hennes eget val.

För min del tycker jag inte att det vore någon katastrof om hon rökte i närheten av barnen UTOMHUS. De hälsomässiga effekterna av det måste ju vara försumbara? Och det faktum ATT människor röker kommer barnen förr eller senare att konfronteras med ändå...
 
Sv: Hur fungerar det på förskolan i Sverige?

Personal vid skolor och förskolor (o dyl arbetsplatser där barn finns) får INTE röka inom anläggningens område! (Iallafall inte på arbetstid.)
 
Sv: Hur fungerar det på förskolan i Sverige?

Mampas skrev:
Personal vid skolor och förskolor (o dyl arbetsplatser där barn finns) får INTE röka inom anläggningens område! (Iallafall inte på arbetstid.)

Nej det skulel jag också vilja påstå att de inte får. Inte på de flesta skolor heller, på "vår" skola får personalen gå iväg utanför skolområdet och röka. Bra tycker jag! (jag har själv slutat så låt dem plågas :devil: )
 
Sv: Hur fungerar det på förskolan i Sverige?

Vad som är lagligt eller inte vet jag inte. På vårt "dagis" går rökande fröknar och kollar till bilen på parkeringen, slänger sopor eller andra ursäkter för att inte barnen ska veta vad de egentligen gör. Tycker att det är jätte-bra trots att jag själv är rökare. Röker aldrig inomhus, aldrig i folksamlingar och försöker i möjligaste mån gå utom synhåll för barnen när jag röker. De vet att jag röker men de vet också att jag tycker det är en :devil: skit och att jag försöker sluta med jämna mellanrum. Tyvärr enastående dålig karaktär vad det gäller just rökning :( :o .
Men jag tycker nog att man ska försöka förmedla till barnen att det är fel och farligt.
 
Sv: Hur fungerar det på förskolan i Sverige?

Man får inte röka på förskolans område.
Rökarna får snällt gå utanför grindarna.
 
Sv: Hur fungerar det på förskolan i Sverige?

Jag tror inte att en förskollärare i Sverige skulle komma på tanken att röka tillsammans med barnen även om man är på annat område än förskolans.

Där jag jobbar ibland har rökarna en "rökruta" utomhus i en ände av huset där inte barnen är alls. Men det är inte så väldigt många år sedan som det faktiskt fanns rökrum i Sveriges förskolor och skolor....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 166
Senast: Hajfisk
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 618
Senast: Nixehen
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 210
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 259
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp