Hur fungerar företagsSwsh?

Otherside

Trådstartare
Jag hade webshop tidigare och folk betalade då med PayPal. Det var inte så poppis och idag tror jag de flesta föredrar Swish.

Men, då fick jag skriva detaljerade fakturor till varje kund, fastän de redan fått ett kvitto via försäljningssidan (minns inte vad de hette, de finns inte kvar idag) - min noggranna revisor sa att jag måste skriva en faktura och skicka med varan ändå.

Men hur fungerar det med företagsSwish? Får köparen ett kvitto som är tillräckligt eller måste jag ändå skriva en (betald) faktura och skicka med? Om det då rör sig om en Mässa, med hundratals transaktioner, blir det ju helt orimligt när jag kommer hem att skriva faktura till varje kund, och skicka.

Hur fungerar det?
 
Jag hade webshop tidigare och folk betalade då med PayPal. Det var inte så poppis och idag tror jag de flesta föredrar Swish.

Men, då fick jag skriva detaljerade fakturor till varje kund, fastän de redan fått ett kvitto via försäljningssidan (minns inte vad de hette, de finns inte kvar idag) - min noggranna revisor sa att jag måste skriva en faktura och skicka med varan ändå.

Men hur fungerar det med företagsSwish? Får köparen ett kvitto som är tillräckligt eller måste jag ändå skriva en (betald) faktura och skicka med? Om det då rör sig om en Mässa, med hundratals transaktioner, blir det ju helt orimligt när jag kommer hem att skriva faktura till varje kund, och skicka.

Hur fungerar det?
Har du iZettle så kan du skicka kvitto digitalt, som sms eller email. Osäker hur det praktiskt funkar nu, det var några år sedan jag använde det i mitt företag. Du kan via iZettle ta betalt med Swish, kontant och kort tror jag.
 
Jag hade webshop tidigare och folk betalade då med PayPal. Det var inte så poppis och idag tror jag de flesta föredrar Swish.

Men, då fick jag skriva detaljerade fakturor till varje kund, fastän de redan fått ett kvitto via försäljningssidan (minns inte vad de hette, de finns inte kvar idag) - min noggranna revisor sa att jag måste skriva en faktura och skicka med varan ändå.

Men hur fungerar det med företagsSwish? Får köparen ett kvitto som är tillräckligt eller måste jag ändå skriva en (betald) faktura och skicka med? Om det då rör sig om en Mässa, med hundratals transaktioner, blir det ju helt orimligt när jag kommer hem att skriva faktura till varje kund, och skicka.

Hur fungerar det?
I den förening jag varit kassör för skickade vi alltid ut ett sms med en betalningsbekräftelse via Swish. Det gör man direkt i appen. Vet inte om det är tillräckligt för företag dock.
 
Jag har företags-swish. Kunden swishar, jag ger kvitto och så bokför jag.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Någon här med enskild firma som använder sig av företagsSwish? Hur fungerar det med detaljerat kvitto/faktura till kunden? Måste det...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: mily
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
927
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Risk för att det blir en lång historia. Jag köpte en fyraårig häst från tyskland förra året. Jättefin och vi funkar bra ihop, alla...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
15 579
Senast: SusieQ
·
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 145
Senast: anyberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp