sadelkrångel

Sv: sadelkrångel

Hur ser vi det hon har ju inte behagat svara mig själv?

Eftersom X ville jag skulle lägga ut detta på buke är det ju för allmän beskådan, X har inget konto här längre och vad jag vet så har X flyttat och varit utan internet i flera veckor..mer vet inte jag.
 
Sv: sadelkrångel

Enligt ts beställdes och betaldes sadeln i april 2011. Att hon/han varit utan internet några veckor i februari-mars (?) 2012 är ju inte någon ursäkt. Stämmer inte det ts skriver?

Kan X svara på inlägg #57 som sammanfattar problemet?
 
Sv: sadelkrångel

Eftersom X ville jag skulle lägga ut detta på buke är det ju för allmän beskådan, X har inget konto här längre och vad jag vet så har X flyttat och varit utan internet i flera veckor..mer vet inte jag.

Ja för det är ju klart att om man vill sköta de här snyggt när man har varit utan internet i flera veckor, och hittar ett högst krävande mail. Ja då svarar man inte på det, utan snyftar hos ngn annan, som dessurom ombes lägga ut det offentligt. Hade det inte varit enklare att bara klicka på svaraknappen på mailet? Som jag skrev innan, X historier stämmer inte om man lägger ihop ett och ett.
 
Sv: sadelkrångel

*knapplån*

Det är inte utan att man blir lite förvånad över hur folk väljer att bedriva sina verksamheter. Till att börja med: sätta in kundens pengar på ett verksamhetskonto med underskott? Vem i hela friden vill riskera sina pengar hos någon som gör något dylikt?! Verksamheten går alltså så dåligt att det inte finns kapital, utan man måste kräma ut förskott av sina kunder, för att finansiera tidigare affärer. Alternativet är ännu mer skrämmande: att kundens pengar gått till privata omkostnader. Hur seriöst känns det? Tar man emot kundmedel för att betala kundens varor som kunden beställt får man antingen tillse att kunden betalar direkt till leverantören (att föredra om man har svårt att skilja mitt från ditt) eller göra som andra, vettiga verksamheter. Upprätta kundmedelskonto som är särskilt från övrig ekonomi. Det är svårt att förstå varför detta inte gjorts, om det inte var så att pengarna från början var menade att täcka upp befintliga ekonomiska brister.

Alla övriga, underliga ursäkter för att inte uppfylla de löften som givits (privat eller i verksamheten?) är ju bara ett pinsamt bevis för hur man väljer att driva sina affärer (privata eller i verksamhet). Kunder ska aldrig behöva bli lidande för att man har privata problem - vem vågar då ge sig in i affärer med vem det nu kan vara? Att dröjsmål kan uppstå är ju i de flesta fall OK (och det är också reglerat i lag vad som ska kompenseras och hur om detta sker), men att kommunikation helt uteblir under förevändning att det inte finns internet under ett par veckors flytt? Nä, men hur har man då valt att lägga upp sin verksamhet? Utan telefon och utan internet? Vem vågar vara så sårbar och förvänta sig att det ska fungera?

Återigen: det är förvånande att välja att driva sin yrkesmässiga verksamhet på det här sättet, och det borgar knappast för ett seriöst intryck - något som jag kan känna är viktigt om man ska starta upp ytterligare verksamhet. Goda kundrelationer är A & O, annars är man snabbt bränd. En missnöjd kund kan på sikt och genom att informera om sina upplevelser sätta stopp för mycket. Det behöver man bara titta på andra verksamheter för att inse.

Att sedan skylla på kunden känns bara oproffsigt så det formligen skriker. Vad finns det som säger att detta inte drabbar nästa, nästa och nästa kund som väljer att lägga pengar i samma händer?
 
Sv: sadelkrångel

*knapplån*

Det är inte utan att man blir lite förvånad över hur folk väljer att bedriva sina verksamheter. Till att börja med: sätta in kundens pengar på ett verksamhetskonto med underskott? Vem i hela friden vill riskera sina pengar hos någon som gör något dylikt?! Verksamheten går alltså så dåligt att det inte finns kapital, utan man måste kräma ut förskott av sina kunder, för att finansiera tidigare affärer. Alternativet är ännu mer skrämmande: att kundens pengar gått till privata omkostnader. Hur seriöst känns det? Tar man emot kundmedel för att betala kundens varor som kunden beställt får man antingen tillse att kunden betalar direkt till leverantören (att föredra om man har svårt att skilja mitt från ditt) eller göra som andra, vettiga verksamheter. Upprätta kundmedelskonto som är särskilt från övrig ekonomi. Det är svårt att förstå varför detta inte gjorts, om det inte var så att pengarna från början var menade att täcka upp befintliga ekonomiska brister.

Alla övriga, underliga ursäkter för att inte uppfylla de löften som givits (privat eller i verksamheten?) är ju bara ett pinsamt bevis för hur man väljer att driva sina affärer (privata eller i verksamhet). Kunder ska aldrig behöva bli lidande för att man har privata problem - vem vågar då ge sig in i affärer med vem det nu kan vara? Att dröjsmål kan uppstå är ju i de flesta fall OK (och det är också reglerat i lag vad som ska kompenseras och hur om detta sker), men att kommunikation helt uteblir under förevändning att det inte finns internet under ett par veckors flytt? Nä, men hur har man då valt att lägga upp sin verksamhet? Utan telefon och utan internet? Vem vågar vara så sårbar och förvänta sig att det ska fungera?

Återigen: det är förvånande att välja att driva sin yrkesmässiga verksamhet på det här sättet, och det borgar knappast för ett seriöst intryck - något som jag kan känna är viktigt om man ska starta upp ytterligare verksamhet. Goda kundrelationer är A & O, annars är man snabbt bränd. En missnöjd kund kan på sikt och genom att informera om sina upplevelser sätta stopp för mycket. Det behöver man bara titta på andra verksamheter för att inse.

Att sedan skylla på kunden känns bara oproffsigt så det formligen skriker. Vad finns det som säger att detta inte drabbar nästa, nästa och nästa kund som väljer att lägga pengar i samma händer?

:bow::bow::bow: Sååå sant så sant det finns folk till allt tur att man blev varnad för denna person så man kan hålla sig undan!
 
Sv: sadelkrångel

Hade fått svar på mitt mail där jag ställde ett ultimatum och fick till svar att jag är elak och har svartlistat X här på buke och att jag kom med en massa "påståenden" allt finns dokumenterat i mail och dyl, jag vet inte när man började räkna fakta som påståenden.
 
Senast ändrad:
Sv: sadelkrångel

halleluja!

Som att en familjemedlems sjukdom rättfärdigar att man snor pengar från företaget??

Är det ett svenskt bolag vill nog skatteverket gärna veta vart pengarna tagit vägen..
 
Sv: sadelkrångel

Skapade detta konto enbart för denna tråden. Har inte postat här på flera år PGA olika anledningar. (mestadels moderatorer)

Jag "känner" också denna människa sedan en längre tid tillbaka och har inga höga tankar om personen.
Hokus pokus och svarta affärer är vad som händer där personen går fram!
Personen har mycket fuffens för sig så detta förvånar mig inte ett smack sorry martha jag vet att även du känner personen men du har inte fått reda på allt som förse går tyvärr.
 
Sv: sadelkrångel

Skapade detta konto enbart för denna tråden. Har inte postat här på flera år PGA olika anledningar. (mestadels moderatorer)

Jag "känner" också denna människa sedan en längre tid tillbaka och har inga höga tankar om personen.
Hokus pokus och svarta affärer är vad som händer där personen går fram!
Personen har mycket fuffens för sig så detta förvånar mig inte ett smack sorry martha jag vet att även du känner personen men du har inte fått reda på allt som försigår tyvärr.

Det är väl just det, så länge allt det där hålls hemligt är allt bara bra men rätt var det är spricker den bubblan och då kommer allt tillbaks på en tusenfalt.
Jag hade också höga tankar om X innan, men nu vet jag inte längre...
 
Sv: sadelkrångel

Det är väl just det, så länge allt det där hålls hemligt är allt bara bra men rätt var det är spricker den bubblan och då kommer allt tillbaks på en tusenfalt.
Jag hade också höga tankar om X innan, men nu vet jag inte längre...

Man lär sig av sina (oftast kostsamma) misstag tyvärr.
 
Sv: sadelkrångel

Anser man att det är smutskastning och att påstående inte stämmer, är det ju en bra idé att motsäga just de punkterna som inte stämmer. Men precis som i Byggfällan och liknande program finns det inte så mycket att svara på konkreta frågor, utan mycket svävande på målet och personliga tragedier, sjukdom, död och så vidare (sällan har jag hört så mycket som när jag jobbade med inkasso, det hade räckt till en dagstidning bara förmiddagens material av förklaringar och undanflykter).

Det finns alltid en anledning till att det blir som det blir, men är det verkligen ett skäl att låta helt utomstående lida och/eller betala?
 
Sv: sadelkrångel

...att jag är elak och har svartlistat X här på buke

De som kan identifiera X i denna tråden är sådana som själv blivit lurade/känner någon som blivit lurad. Det är faktiskt väldigt lite som beskriver X och hennes/hans verksamhet i dina inlägg.
 
Sv: sadelkrångel

De som kan identifiera X i denna tråden är sådana som själv blivit lurade/känner någon som blivit lurad. Det är faktiskt väldigt lite som beskriver X och hennes/hans verksamhet i dina inlägg.

Min åsikt också, försökte även i början av tråden dölja könet på X genom att använda hen men alla andra började skriva hon så då gjorde jag det med.
Jag svarade henne att hon svartlistat sig själv tillräckligt bra så jag slapp det.
 
Sv: sadelkrångel

, samtidigt som jag vet hur mkt du och pållen betytt för mig gör mig ganska ledsen.

Om jag och hästen nu betytt så mycket för X, borde hon inte då ansträngt sig mer för att ställa allt till rätta, eller varit ärlig från första början?:confused:
Nu har hon inte direkt visat prov på att bry sig om varken mig eller hästen särskilt mycket alls.
 
Sv: sadelkrångel

Hade fått svar på mitt mail där jag ställde ett ultimatum och fick till svar att jag är elak och har svartlistat X här på buke och att jag kom med en massa "påståenden" allt finns dokumenterat i mail och dyl, jag vet inte när man började räkna fakta som påståenden.

Jag tycker inte att du har på något vis identifierat X. Jag (som inte rör mig så mycket bland folk iofs) har tex ingen som helst aning om vem denna människa är. :)

Det finns heller ingen anledning (enligt mig) att tråden skulle ryka, på vilken grund?

För övrigt tycker jag att Lovisaleonora_ skrev ett superbt inlägg här i förmiddags. :bow:
 
Sv: sadelkrångel

Bara att anmäla personen och verksamheten till Skatteverket, å det snaraste!
Enda sättet att bli av med dessa lurendrejare. TS har ju hur mycket bevis som helst och referenser.

Dessutom kanske personen tar tag i sitt liv först och sedan startar upp en ny verksamhet istället för tvärtom eller inte alls. Det är möjligt att personen hamnar i en ganska stor skatteskuld eller andra ekonomiska trångmål, å andra sidan har folk tagit sig ur sådant förr och lärt sig något på vägen. Som man sår får man skörda heter det ju och det är kanske dags att denna person får skörda sin sådd nu.

Jag tycker det är bra att sådana här trådar kommer upp, dels blir det en varning för oss andra och dels blir det en påtryckning på personen det gäller att sluta upp med att lura folk på pengar. Så länge man kan backa upp sina inlägg, inte nämner namn eller hittar på osanningar om personen eller situationen ser jag inte problemet med dessa trådar faktiskt.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 970
Senast: mars
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 313
Senast: animalasia
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 416
Senast: verser
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 657

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp