Hur gammal för avd B??

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Hidden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 213
H

Hidden

Vilken ålder gäller för avd B och A?? Jag vet att man "frivilligt" får rida avd B men är det 6 eller 7 års säsongen som gäller annars??

Tacksam för svar!!

Sv: Hur gammal för avd B??

Det år hästen fyller sex år får du starta avdelning A efter två felfria rundor på aktuell nivå eller högre under samma år.
Det år hästen fyller sju år får du starta avdelning A utan att ha gjort felfria rundor tidigare.

TR finns för övrigt på förbundets hemsida, länk.

Sv: Hur gammal för avd B??

Gäller detta även för ponny? Har för mig att en ponny får vara yngre för att tävla Avd A.

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
1 056
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
645
Kropp & Själ Är det någon som vet ifall man kan ta en dos av en gammal hostmedicin? Jag ligger vaken med rethostan från helvetet. Har varit förkyld... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 965
Senast: saltakatten
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 729
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka