hur gammal..

C

Charlotte

får hästen vara för att börja tävla i western. och vart hittar man instruktörer i western?
 
Hästen skall vara minst tre år gammal. Instruktörer kan du hitta genom närmaste klubb.
 
3 år om du skall tävla ridgrenar men halter får du tävla tidigare!!! :rofl:
 
någon övre åldersgräns finns nog inte, min pålle är 22 ocg Simpes är 23 och tävlar, fast det blir ju efter hästens kapacitet och nivå då, så klart!
/TIGERHEART
 
I skönhetstävlan (halter) kan man tävla redan som föl likaså i lydnad (showmanship).
Men som sagt i ridgrenarna måste hästen vara tre år och uppåt.

Om du kollar på www.wras.nu eller www.western.nu kan du kanske hitta någon westernklubb nära dig. Tveka inte hör av dig till någon så kan dom säker hjälpa dig vidare. :)

www.western.nu hittar du också flera av de tränare som är verksamma.

Funderar du på tävling direkt, skall du inte kolla hur det funkar först :confused:
Eller, varför inte träna lite först :angel:

Monke :)
 
Min är 24 inte 23 :D :D Tur att det inte finns övre åldersgräns.
 
Ops! Ok, ännu bättre då, med andra ord! Ha ha! /TIGERHEART
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
906
Senast: Nepenthe
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
737
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 246
Senast: Seabaz
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 601
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp