Bukefalos 28 år!

Hur gàr det för era Lusitano / PRE

angelaL

Trådstartare
Tràden för oss som har lusitano eller P.R.E. Diskutera hur det gàr i träningen och lägga in lite fina bilder oxà

Jag jobbar pà ett PRE stuteri som beridare och hästskötare. Har nàgra hästar att rida.

Jag har en kolsvart avelshingst som jag precis har börjat rida, den har tjänstgjort som avelshingst under sommaren och har under en alldeles för làng period blivigt longerad.... (galna hästägare:crazy:)

Men nu har jag b¨rjat ridigt... äntligen.
Han är gammal och välskolad. Men han har en del problem, hästen är sà balanserad i sin kropp att den kan göra allt utan anstränging, fast det blir ju inte ärligt eller rätt. Sà han har kommigt undan tidigare tror jag.

Hans bogar `ker hit och ditt och han överböjer om han fàr chansen eller drar utàt i volten. Mâste värkligen vara pà honom hela tiden för att han ska arbeta rakt.. Phhf

Sen sà saknar han impulsion - bjudning.

Just nu rider jag honom bara rakt fram med bjudning. Ofta ute i en stor gräshage jag har som är :love: att rida i. När jag rider pà framàt kan jag känna en stor skilnad i bakkäran, vad hásten förändras när den arbetar ordentlig, genom rygg och in i bettet.

Jag har tänkt att jag ska arbeta honom sà i nàgra ca tvà - tre veckor till fÖr jag vill värkligen ha honom framàt.
 
Sv: Hur gàr det för era Lusitano / PRE

En bild oxà fràn första gànen jag red honom. Inte sà bra. men men
15367_207091380773_555535773_4066631_1790993_n.jpg
:D
 
Sv: Hur gàr det för era Lusitano / PRE

Putar upp trâden -- är det Värkligen ingen som rider PRE eller Lusitano?:eek:
 
Sv: Hur gàr det för era Lusitano / PRE

Vi brukar diskutera våra iberiska hästar under tråden "Spanska hästar" på Gnägg-forumet. Du är mycket välkommen att delta. Alltid kul med nytt folk som skriver där!

Min Spanjor har förövrigt gjort stora framsteg i helgen. Vår första byten! Men bara till vänstergalopp än så länge, men vi ska fortsätta att träna. Dessutom gjorde vi ett framsteg i samlingsarbetet igår. Jag har jobbat mycket med att korta honom i trav, ner mot något piaff-liknande. Testade för första gången igår att börja från skritt istället och det gick mycket bättre. Så vi har massor att träna på framöver!

Annars har det blivit en hel del hoppning under hösten. Har ridit klubb-tävlingar upp till 80 cm.
 

Liknande trådar

Träning Det här är tràden för oss som ridigt in flera unghästar. Hur gàr ni till väga vad är det ni söker för resultat. Vad använder ni...
2
Svar
22
· Visningar
2 890
Senast: Salasolen
·
Ridning Tror aldrig att jag har sett en trâd som handlar enbart om longering. Jag har longerar mycket hästar av alla sorter, föl, unghästar...
Svar
6
· Visningar
1 435
Senast: Helan
·
Hästvård Jag har jobbat i mànga olika stallar och med mycket olika typer av hástar i flera olika länder och vad som slàr mig är hur mycket...
Svar
10
· Visningar
2 101
Senast: angelaL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Allergifoder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp