Hur går man till vägar?

Sv: Hur går man till vägar?

Jag rådgjorde med flera veterinärer innan vi tog bort vår häst. De sa att det nya medlet de använder i sprutan har så snabb verkan idag att det inte är stor risk längre att hästen hinner reagera. Det gamla medlet verkade långsammare och hästarna hann känna sig trötta och dåsiga och det var då de började kämpa. De flesta otäcka händelser kommer av det gamla medlet, enligt de jag pratade med.

Det nya medlet verkar omedelbart och hästen är död när den faller.

Det finns både för och nackdelar med båda alternativen och alla du frågar kommer ha olika åsikter, erfarenheter och upplevelser.

Hoppas allt går bra för dig vad du än väljer.

När vi tog bort våra hästar så skickade markägaren in en karta till miljökontoret där de var inritat vart de skulle grävas ner. De behövde inte fysiskt själva komma ut.
Men det kanske är ändrade regler eller så skiljer det sig vart man bor i landet.
Har tagit bort 2 hästar och båda bultades. Den första gick helt enligt planerna och den andra.. fick helt enkelt panik mer strul..så jag var tvungen att hålla i hästen..Jag uppfattade aldrig att det var äckligt så bara att det var skönt för både oss och hästen att hon fick vila på de evigt gröna ängarna..
Att spruta den sistnämnde hade dock varit TOTALT omöjligt..
Anna-Carin

*lånar knapp*

Dum fråga kanske, men kan man köra hästen till klinik för avlivning? Jag vet ju att om hästen redan är på kliniken kan den avlivas där, men kan man även "lämna in" hästen för enbart avlivning? Tar de i så fall hand om kroppen också?

*lånar knapp*

Dum fråga kanske, men kan man köra hästen till klinik för avlivning? Jag vet ju att om hästen redan är på kliniken kan den avlivas där, men kan man även "lämna in" hästen för enbart avlivning? Tar de i så fall hand om kroppen också?

Jag tror att man kan göra så, men är inte helt säker. Men har för mig att det är rätt dyrt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 273
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 614
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
949
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
23 355
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?