Hur går man vidare?

vetinte

Trådstartare
Det tog slut för strax över en vecka sen med sambon och jag har som tur är redan hunnit flytta osv..men hur sjutton kommer man vidare?

Han har svikit mig så mkt och varit ett svin och jag tror det är det jag har svårast med. Att han trampade rakt över mig, ljög rakt upp i ansiktet på mig och jag blir så äcklad av honom. Men ändå saknar jag honom?!
Jag har varit alldeles för snäll mot honom..även nu efter uppbrottet :banghead:

Jag vill INTE ha honom tillbaka utan jag vill bara gå vidare. Nu är allt som ett öppet sår och jag vet inte vad jag ska göra. Känner för att ringa upp honom och ösa ur mig all ilska och frustration över allt han har gjort..men jag vet att det inte är någon bra ide.

Vad gör man åt all ilska? Jag försöker sysselsätta mig så mkt jag kan och det kommer bli en del festande framåt, vilket jag ser fram emot.
 
Sv: Hur går man vidare?

för mig har det alltid funkat att skriva, mest dagbok men jag har även skrivit brev till personen (som jag aldrig skickat eller velat skicka) jag måste få älta, och det har liksom varit lättast att göra det genom att skriva

Lycka till! :)
 
Sv: Hur går man vidare?

Är det honom du saknar eller är det att ha ett förhållande?
Känslan av att vara två?

För övrigt så sysselsätt dig så du får tänka på annat, men tillåt dig också att sörja. Det är ju ändå en förlust sas, och det måste man få bearbeta på sitt eget vis.
 
Sv: Hur går man vidare?

Skriva är bra. Träna hjälper mig att få ur mig ilska och frustration.

När mitt förhållande tog slut så flyttade jag hem till en kompis nån vecka. Minns det mest som att jag låg på hennes soffa i en hög. Men skönt att inte vara ensam, att ha nån att prata med om man vill men inte behöva.

Stor kram! Tillåt dig att sörja, du kommer kunna gå vidare men kanske inte på en vecka. Jag hoppas att det känns bättre snart.
 
Sv: Hur går man vidare?

Om du vill ösa ur dig all skit och om han betett sig som ett svin, varför inte göra det då?

Du kanske behöver det för att kunna släppa lite ilska och gå vidare, dvs om du hittills inte lättat och uttryckt vad du känner utan hållit tillbaka för att vara "snäll".
 
Sv: Hur går man vidare?

kl

Tack hörrni!

Det var en jobbig dag igår men på kvällen vände allt efter att jag hade pratat med en person och jag kände mig...OK, jag var OK. Log lite till och med och kunde gå och lägga mig med en känsla av ro i kroppen.

Vaknade upp och känslan är kvar. Skönt! Jag har brutit all kontakt och det har också hjälpt.
Behovet av att ringa upp och ösa ur mig alla känslor har försvunnit, jag har valt att ignorera istället :)
 
Sv: Hur går man vidare?

Jag har varit i nästan samma sits..
Bodde tillsammans i lite mer än ett år, sedan tog
det slut och jag flyttade. Det som gjorde mest ont
var att han verkade må rätt bra och jag piss.
Man får ta en dag i sänder, sysselsätta sig och
prata ut med vänner. Sen en dag så bara
gör det inte lika ont längre.
Stay strong!
 
Sv: Hur går man vidare?

Utöver att skriva har jag upptäckt att det är barnsligt förvånansvärt befriande att ta några bilder på det aktuella aset, och antingen rita Hitlermustascher och annat moget på dem för att slutligen riva sönder dem, långsamt och utstuderat, alternativt bara gå på demoleringen direkt.

Men ilskan kommer gå över med tiden, med eller utan metoder för det.
Pepp och lycka till!
 

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 729
Senast: monster1
·
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 428
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag riktar mig egentligen till alla som någonsin haft ett djur, inte enbart katter, som de förlorat på ett eller annat sätt. Jag kan...
Svar
15
· Visningar
7 531
Senast: tyra1
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
8 868
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp