hur gör man?

panaccea

Trådstartare
om man hittar en katt som är för långt borta från en för att man ska kunna åka och hämta den, hur får man hem den då?

hur gör folk? har undrat över det ett tag nu :p
 
Vad är för långt borta?
Det händer ju att man åker till Finland för en parning, så för att det ska vara för långt för att hämta hem så ska det vara bra långt.... Man kan skicka katten med flyg, men i så fall flyger jag hellre dit själv och hämtar den.

Annars kan man försöka leverera den i samband med utställning osv, men det är ju sällan man åker så långt för att ställa ut, inte är iaf, där vi har ca 15 utställningar/år inom tio mils avstånd. :)
 
näe jag tänkte bara om man som jag, inte har körkort för att åka o hämta kissen som är typ.. 30-40 mil bort

oas. kom jag på att dom flesta seriösa uppfödarna vill väll gärna träffa köparen?

/panaccea med ännu en outtänkt fråga :p
 
Tar flyget såklart.....
uppfödaren vill som sagt träffa köparen,de flesta iaf.
Eller så betalar du uppfödaren för resan så kan de kanske komma med katten.

Vad har du hittat för katt då??
 
Det e bara att åk..... :smirk:
Har du pratat med uppfödarna?

Jag har hämtat katter i Falun,Östersund,Göteborg..... :smirk: o jag har heller inget körkort,jag har åkt på stand-by billiet på SAS...annars så kan man ju ta tåget!
Tar bara fem timmar från Växsjö....tror jag.... :o
 
Köpe n billigare raskatt då :D
Eller du har kanske fallit för just den,då är det ju svårt.... :smirk:
Och uppfödaren ska inte ner mot ditt håll??
 
Tåg är billigare än flyg... Jag fick faktiskt min kille leverarad av ägaren, som åkte från Norge med honom, annars hade jag fått hyra bil och åka dit. Men orsaken att de åkte själva med honom var ju lite speciell, det är en vuxen omplacering, deras älsklingskisse, och då kanske man gör lite extra för att få den perfekta lösningen. Med en hel kull blir det ju lite svårare.

Men, som sagt, tåg är nog billigast på längre sträckor. Är du under 26 finns ju sistaminutenbiljett, som man bokar tidigast ett dygn innan, det är mycket blligare än vanliga biljetter. Om det inte går tåg hela vägen tror jag uppfödaren kan tänka sig att köra åtminstonne någon mil. De flesta katter har inga problem att åka tåg, och man ju ta med en liten kattlåda (typ utställningslåda) om resan är lång, för man vill INTE ha en katt som kissar på sig på vägen :o :angel:

Lycka till!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 578
Senast: cherie
·
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
562
Senast: tott
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 128
Senast: MJLee
·
Katthälsa Någon som behandlat sin katt med Atopica kapslar? Vi har nämligen lite problem.. Katt behöver det pga pancreatit och enterit. Stått på...
Svar
7
· Visningar
408
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp