Bukefalos 28 år!

Hur göra rent en Canon Ixus?

mysboll

Trådstartare
Min syster har en Canon Ixus 95 som det har kommit in något smuts i. Linsen är rengjord men fläcken finns kvar. Finns det något bra och billigt sätt att själv göra rent kompaktkameror? Känns inte riktigt värt att skicka in en kamera som kostar under 2k.
 
Sv: Hur göra rent en Canon Ixus?

är det fläck på bilderna eller ser du smutset? om det bara är på bilderna kan du nog hälsa din syster att man riktar inte en kamera direkt mot solen.
 
Sv: Hur göra rent en Canon Ixus?

Det blir en fläck på bilderna. Finns inget synligt damm på linsen vad vi kan se. Ser ut som sensordamm men kan man ens få det i en kompaktkamera?

Vad händer om man riktar den mot solen?
 
Sv: Hur göra rent en Canon Ixus?

lite samma effekt som man får med ett förstoringsglas mot myror på skolgården, den börjar brinna. troligen därav fläckarna. isf är det ny kamera eller lev med fläckarna som gäller.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 299
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
425
Senast: Fideli
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 129
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 210
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp