Hur gör jag då?? :(

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Bellman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 932
B

Bellman

Hej.. Jag köpte ett svenskt halvblod av väldigt fin stam för snart ett år sen... Jag har själv ridit in en häst helt själv o fått honom att gå underabrt bra.. Han dog tyvärr nu i februari av tarmvred.. Ja iallafall.. Min häst då Bellman har tappat hull under vintern o pga det inte gått att rida "ordentligt".. Hur ska jag börja om.. Hur bygger man muskler på en häst som är svår att få igång bakmusklerna på? Han e jätte fin i fram nu men i bak ser han rätt ut sagt förjävlig ut... Hur ska jag gå till väga?? Han e ju trots allt en dyr häst o nu e ju tävlingsäsongen igång! :) ... Hur ska jag göra??? Vad ska jag ge för foder.. just nu har han :
Morgon: fri tillgång till hö, 250 gramm krafft pluss groov grön/vit o ½ kg betfor o ca 1 kg havre
Middag: Hö fritt o ca 1/3 kg betfor o 1/3 kg havre
Kväll: fri tillgång till hö, 250 gramm krafft pluss groov grön/vit o ½ kg betfor o ca 1 kg havre...

Hur ska jag få igång honom? han ride tis tors fre lör sön :crazy: ... Tacksam för svar

Sv: Hur gör jag då?? :(

lusern är bra för tunna hästar. för bakdelen rekommenderas mycket klättring!

Sv: Hur gör jag då?? :(

Gör som jag: Ge B och E-vitaminer ÅRET RUNT. Rid AR, dvs. hästen i böjning och låt den träda in till tyngdpunkten lite lätt först och vartefter den blir starkare och starkare kan du tvära mer. Rid både öppnor och slutor. Det här är rena Thai-Chin för hästen. Det funkar, jag lovar.
Hästen sätter vid denna gymnastik muskler över hela kroppen.
Du kanske ska ta ut min UNDERBARA equiatiker och låta honom gå igenom hästen för att kolla att bäckenet inte är snett för då jobbar dom inte rätt utan gör allt för att komma undan och då belastar hästen kroppen fel och du får mer problem dvs. avlastningsskador pga av snedhet. Hör av dig om du vill ha tel.nr till equi. Lycka till!!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 282
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 945
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 155
Senast: Bee
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på... 2 3
Svar
52
· Visningar
5 200
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka