Hur gör man en film mindre på datorn ?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Liquitriq
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 6 802
L

Liquitriq

Jag har en film från när jag tävlade sist, men när jag ska ladda upp den på youtube så är den ALLT för stor. Man får max ha 100MB och min är på 405,000GB eller något.
Jag provade att göra den kortare i ett videoredigeringprogram, men den blev inte mindre för det. Fortfarande samma storlek. :confused:
Hur gör man, många av er borde ju ladda upp bilder på er och era hästar? Tacksam för svar :laugh:

Sv: Hur gör man en film mindre på datorn ?

Ja, jag använder Adobe Premiere Pro, men vilket format skulle vara bättre? har den i AVI just nu. :O

AVI är inget film-format, det är en container.

Om du redan har Premiere räcker det att ladda ner och installera XViD och sen rendera filmen från Premiere med den som codec.

:O fattade inte (A) Men det funkade nu iallafall :D

405,000 GB?
Det är en jävla hårddisk du har.

Jo, men det är ju fortfarande 405 GigaByte

:angel:

Jo, men det är ju fortfarande 405 GigaByte

:angel:

Som inte är särskilt imponerande på något sätt. En disk på 500 GB kostar under 700 kr i dagsläget. Att ha över 1 TB diskutrymme totalt i datorn är inget ovanligt alls. Jämfört med många andra har jag inte mycket, men bara för att visa så har jag 520 GB på denna datorn, 820 GB på en som håller på att byggas och snart sätts i drift och 1500 GB (4x500 i RAID5) på servern. Det är 2840 GB (2645 GiB) och ändå inget någon skulle höja på ögonbrynen för.

Iof kollade jag nu :confused: och jag har bara runt 100GB på min dator :O :O Hur kan den få plats? :S
HAHA kan 440MB stämma bättre? :O
När jag hade converterat den blev den 76MB :P

Som inte är särskilt imponerande på något sätt. En disk på 500 GB kostar under 700 kr i dagsläget. Att ha över 1 TB diskutrymme totalt i datorn är inget ovanligt alls. Jämfört med många andra har jag inte mycket, men bara för att visa så har jag 520 GB på denna datorn, 820 GB på en som håller på att byggas och snart sätts i drift och 1500 GB (4x500 i RAID5) på servern. Det är 2840 GB (2645 GiB) och ändå inget någon skulle höja på ögonbrynen för.

jo men nu tyckte jag felskrivningen var rolig eftersom filmen blev väldigt stor :)

De låter mycket bättre :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: misswilma
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 434
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 539
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Hönstråden II