Hur gör man???

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare nässla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 942
N

nässla

Det här är väl minst sagt genant men... Jag tog grönt kort -96 och var ute på min senaste tävling 2002... Sedan dess har ju reglerna ändrats rätt många gånger har jag märkt och jag får väl erkänna att jag har lite dålig koll :o
Ska iväg på en lokal dressyrtävling (häst), och nu undrar jag...
Det är väl ingen veterinärbesiktning då?
Anmälan = startanmäld så betalar gör man efteråt eller?

Så när jag kommer dit behöver jag bara ta på nummerlappen (för sådan har jag förstått att man ska hålla med själv) och ställa in hästen i stallet (har uppstallning), jag behöver inte göra något innan hästen får äntra tävlingsplasen?

Hjälp! *redan nervös nässla*

Sv: Hur gör man???

När du kommer till tävlingsplatsen ska du gå direkt till sekretariatet och visa upp hästens vaccinationsintyg. Sen får du lasta av.

Nej, det brukar inte vara vet. besiktning på lokal nivå.
Det där med anmäld=startanmäld är jag lite osäker på. Vad har de skrivit i proppen? Jag skulle tro att du betalar på plats, vanligast är väl att man betalar i samband som man visar papprena (vaccination, pass, grönt kort osv), alltså INNAN man lastat ut hästen.

Dags att skaffa nytt TR kanske? ;)

Vart ska du?
Lycka till!

Men då är det ju som förut, att man först gör klart allt pappersarbete och sen plockar ut hästen... Vad sjutton yrar folk om att "allt har förändrats så mycket då"?!
Jo, ett nytt TR vore kanske en bra investering, men inte den här månaden *fattig*.

Är faktiskt inte mycket som ändrats.. inte på lokal nivå iaf! De stämmer som folk redan skrivit till dig att du måste visa vaccineringar i sekreteriatet innan urlastning. Så glöm inte passet!
Sen de att du redan är startanmäld är just som de låter du behöver inte ringa o anmäla dig eller skynda dig o anmäla om klassen skulle börjat innan du hunnit till sekreteriatet.. vet att dem där dressyrtävlingarna brukar ta en jäklans tid..

Lycka till och hoppas tävlingen går bra :D

Nej, inga större förändringar när det gäller sånt här tycker jag inte att det varit. Däremot har fler och fler klubbar börjat gå över att man betalar på plats, förut var det mycket vanligare att man skulle betalat innan anm.tidens utgång.

Liknande trådar

Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur... 2
Svar
20
· Visningar
4 785
Senast: kryddelydd
·
Dressyr Hej! Först av allt... ja; jag gick Grönt Kort kursen i höstas och mitt provresultat var helt felfritt och inget att klaga över, skrev...
Svar
7
· Visningar
1 471
Senast: Kiwifrukt
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en... 2
Svar
24
· Visningar
4 868
Senast: Habina
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 383
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka