Hur gör man???

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Niina87
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 064
N

Niina87

Jag skulle vilja testa distans med min connemarakorsning.. Men det är en D-ponny och jag är 21 går det? Och vart man kan vända sig om man vill prova.? Det finns väll kortare sträckor?? Jag bor i Storvik 5 mil utanför gävle. Kanske det finns något häromkring?

tack för svar...:bump:

Sv: Hur gör man???

Finns massor med liknande trådar, bläddra lite i forumet så finns många bra inlägg :idea:

I distans finns inte åldersgränser för att rida ponny - du får rida vilken häst du vill så länge ni ser propertionerliga (stavning? :crazy:) ut.

Prova På (PP)
Kan annordnas både på tävling och utanför tävling (kallas då ofta Utbildningsritt eller liknande). Gula Boken är frivillig men kul att ha (:D).
Oftast ca 15-30km.

Clear Round (CR)
Oftast ca 40-50km.

Tävling (T)
50km-160km.
För att starta tävlingsklass ska du ha startat och blivit godkänd på minst en CR.

TR finns på SvRF:s hemsida, men det mesta som står där finns faktiskt också här på buke :D (TR är förstås bra att läsa ändå)

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 280
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 116
Senast: Sharpless
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
962
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks... 2
Svar
35
· Visningar
2 812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka