daymint
Trådstartare
Jag tror jag blir galen på f-kassan.Hur ska man kunna behålla sin sgi, man får bara ta ut f-peng om du har rumslig kontakt med barnet under inskolningen.Men givetvis måste man ju träna på att lämna barnet det är ju liksom det som är grejen med inskolning.Har hört vissa säga att man kan ta ut lägstanivådagar och att dessa inte berörs av denna regel, men icke sa nicke var i kontakt med dem idag och det är samma regler som gäller för dessa dagar
.Hon som jag pratade med på f-kassan tyckte själv att reglerna är knepiga, då jag frågade hur ska jag kunna behålla min sgi??Jag har ett vikariat men jobbar liksom bara 50 % och jobbar 3 mil från f-skolan så jag kan ju knappast jobba och sen bara sticka därifrån om min son behöver mig, då jag jobbar med patienter med inbokade tider.Annars är jag a-lös men kan väl knappast anmäla mig arbetslös och gå på a-kassa för att vara beredd att åka till sonen , det känns inte bra alls.
Sen en fråga till, blev gravid nu innan sonen är 1 år och nio månader, innebär det att min sgi åtminstone är säkrad för nästa bebis??
Sen en fråga till, blev gravid nu innan sonen är 1 år och nio månader, innebär det att min sgi åtminstone är säkrad för nästa bebis??