Sv: Hur gör ni när ni köper sadel på annons?
Håller med Centaur - jag skulle aldrig som privatperson lämna ut min sadel på öppet köp - vilka "roliga" tvister det skulle kunna bli om de sedan kommer tillbaka med en repad eller på annat sätt skadad sadel.
Håller själv på att sälja en dyrare beg sadel nu och jag vill inte skicka den ens, det gör att den blir mera svårsåld visserligen men det får jag ta. Det bär mig emot att packa ner en 20.000 krs sadel i en kartong och skicka den med bussgods t ex - om den kommer fram med en skada och köparen inte vill ha den eller hävdar att man har försökt sälja en skadad sadel, hur ska man bevisa att den var hel när den lämnade min adress?
Nej, jag kör hellre och möter upp om det är inom rimligt kör avstånd, kör hem till eller så får de komma hit med hästen och provrida. Det är förresten drygt ö h t att sälja sadel som privatperson - folk är ganska fräcka och oärliga. Det har hänt vid tre tillfällen nu att folk har ringt på sadeln, varit intresserade, vi har bestämt preliminär dag och tid för att prova ut och sen skiter folk i att dyka upp, ringer inte ens och avbokar. Det bästa är om man kan byta in sin beg sadel i butik, man får lite sämre betalt men frågan är om det inte är värt det!