Hur gör ni utan spolspilta?

Sv: Hur gör ni utan spolspilta?

Har man en kran kan man alltid koppla på en vattenslang och dra ut på gården, eller köra hink+svamp-metoden. Uråldrig metod som fortfarande funkar prima ;)

Sv: Hur gör ni utan spolspilta?

Härligt med fler med det tänket. Det får inte bli för mycket parfym och rosa band. Hästarna är de som får lida av det sen. ;)

Ha en trevlig helg!

Precis så jag menar. Hästar behöver sina naturliga fetter och skit. det finns en anledning till att de rullar sig och grisar ner sig.
smutsen hjälper ju mot kyla, och sätter sig i pälsen för att skydda.
Visst, jag tycker man kan borsta bort det när man ska rida och så, men att tvätta en häst varje gång den är lite smutsig. nja, då går det lite för långt.
leve smutsen :D haha

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 484
Senast: Lavinia
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 982
Senast: jemeni
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 041
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka